Sunday, April 28, 2024
12.4 C
Calgary

معرفی ابزار جدید ردیابی قیمت مواد غذایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که افزایش قیمت مواد غذایی به یک چالش‌ اقتصادی در کانادایی‌ تبدیل شده است، بزودی یک ابزار آنلاین جدید معرفی خواهد شد که اطلاعات و قیمت روز مواد غذایی را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد.

پایگاه داده Food Price Data ‌قصد دارد با انتشار قیمت مواد غذایی به کانادایی‌ها کمک کند تا خرید آگاهانه‌تر داشته باشند.

این ابزار آنلاین با همکاری وزارت علم و توسعه اقتصادی کانادا، سازمان آمار کانادا و سازمان کشاورزی و مواد غذایی راه‌اندازی شده است. در این برنامه روند تورمی و میانگین قیمت مواد غذایی اصلی نظیر شیر، نان سفید، برنج، سینه مرغ و موز بررسی می‌شود.

علاوه بر این، آخرین نسخه از شاخص قیمت مصرف کننده و داده‌های تغییرات سالانه قیمت‌ مواد غذایی نیز در این برنامه منتشر می‌شود.

این ابزار کاربردی پس از وعده دولت فدرال برای انجام اقدامات بیشتر در خصوص کاهش قیمت مواد غذایی و افزایش رقابت میان تولیدکنندگان ارائه می‌شود.

ماه گذشته دولت فدرال برنامه خود برای تثبیت قیمت مواد غذایی را معرفی کرد. این برنامه شامل تشکیل کارگروه فروشگاه‌های مواد غذایی، آیین‌نامه رفتاری فروشگاه‌های مواد غذایی و ارائه اصلاحات قانونی هدفمند در لایحه C-56 می‌شود.

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر صنعت، و کریستیا فریلند، وزیر دارایی، در ماه سپتامبر با مدیران Loblaw، Metro، Sobeys، Walmart و Costco ملاقات کردند تا در خصوص روند افزایش قیمت مواد غذایی گفت‌وگو کنند. این در این جلسه فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای برای تثبیت قیمت‌های منطقی با دولت فدرال موافقت کردند.

این جلسه پس از ضرب الاجل ترودو در ۱۵ سپتامبر و با هدف هشدار به مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در مورد قیمت‌ها برگزار شد.

منبع: Dailyhive