Wednesday, May 1, 2024
1.3 C
Calgary

معرفی ده ماجراجویی زمستانی جذاب در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خزیدن زیر پتو و نوشیدن چای یا قهوه داغ در زمستان بسیار لذت‌بخش است، اما این موضوع نباید باعث شود از ماجراجویی و سفر غافل شوید. از اسکی و سورتمه‌سواری گرفته تا تماشای طوفان‌های زمستانی و شفق‌های قطبی تنها بخشی از فعالیت‌های سرگرم‌کننده و مهیج این فصل در کانادا هستند.

در ادامه با ده ماجراجویی زمستانی که باید حداقل یکبار در طول عمر خود تجربه کنید، آشنا می‌شویم.

تماشای طوفان‌های زمستانی در جزیره ونکوور، بریتیش‌کلمبیا

تماشای طوفان‌های زمستانی از دهه 90 میلادی مجبوبیت پیدا کرده و با گسترش شبکه‌های اجتماعی بسیاری برای عکاسی به دل پ آن‌ها می‌روند. شما می‌توانید به Tofino در جزیره ونکوور بروید و ورود امواج سهمگین زمستانی را از نزدیک ببینید. برای داشتن بهترین تجربه Wichaninish Inn، درست در ساحل Chesterman Beach، را برای اقامت رزرو کنید.

دیدن خرس‌های قطبی در چرچیل، مانیتوبا

این شهر کوچک در سواحل غربی Hudson’s Bay واقع شده است و تنها مکانیست که می‌توان خرس‌های قطبی را در زیستگاه طبیعی آن‌ها تماشا کرد. چرچیل به پایتخت خرس قطبی جهان شهرت دارد و بازدیدکنندگان بسیاری برای تماشای این حیوان باشکوه به آن سفر می‌کنند. شما می‌توانید تورهای Frontiers North Adventures  را همراه با راهنمایان حرفه‌ای برای گشت‌وگذار در این ناحیه رزرو کنید. علاوه بر این اگر خوش‌شانس باشید فرصت تماشای شفق‌های قطبی در آسمان را نیز خواهید داشت.

پیاده‌روی در دره ‌یخ‌زده Maligne، آلبرتا

Maligne در پارک ملی جسپر واقع شده و عمیق‌ترین دره قابل دسترس این ناحیه به شمار می‌رود. Maligne Canyon در طول زمستان کاملا یخ می‌زند و می‌توان بر روی رودخانه یخ‌زده آن قدم زد. مناظر زمستانی آن بسیار جادویی است و تماشای آبشارهای کریستالی متعدد و غارهای یخی بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

رفتن به Bonhomme’s Ice Palace، Carnival

برای ماجراجویی خانوادگی لذت‌بخش به Quebec Winter Carnival در شهر کبک بروید. هر آخرهفته برنامه‌هایی چون ساخت مجسمه‌های یخی و برفی، دورهمی‌های شبانه و مسابقات گوناگون در این کارناوال برگزار می‌شود. راستی بازدید از Bonhomme’s Ice Palace که همه ساله با یخ و برف در قلب فستیوال ساخته می‌شود را از دست ندهید.

سورتمه‌سواری، ساسکاچوان

دریاچه‌های یخ‌زده و جنگل‌های سوزنی‌برگ پارک ملی Prince Albert مکانی عالی برای تجربه سورتمه‌سواری هستند. برای این منظور با هماهنگی Sundog Sled Excursions اقامتگاهی عالی در Elk Ridge Lodge رزرو کنید و چند روز را به ماجراجویی در این منطقه تماشایی اختصاص دهید.

صید صدف در آب‌های یخ‌زده، Prince Edward Island

ماهی‌گیری در آب‌های یخ‌زده تجربه‌ای بی‌نظیر است و به لطف Tranquility Cove Adventures می‌توانید برنامه‌ای خصوصی برای صید صدف در رودخانه Brudenell ترتیب دهید. صدف‌ها در زمستان بزرگ‌تر و آبدارتر از همیشه هستند، پس خود را برای غذاهای خوشمزه و لذیذ آماده کنید!

اسکی با هلیکوپتر در Golden، بریتیش‌کلمبیا

اگر اسکی‌باز حرفه‌ای هستید حتما راید در مسیرهای دورافتاده و مرتفع را تجربه کرده‌اید. هلیکوپتر راحت‌ترین روش دسترسی به قله‌ها برای شروع راید است. CMH Heli-Skiing با داشتن تیم عالی شما را به دورافتاده‌ترین قله‌های Golden می‌برد و برنامه‌ای بسیار مهیج برایتان ترتیب خواهد داد. این منطقه بیش از 500,000 هکتار کوهستان دارد و بهشت اسکی‌بازان حرفه‌ای است.

تماشای شفق قطبی، Yukon

Yukon یکی از بهترین نقاط برای تماشای شفق‌های قطبی است و این پدیده جادویی از اواسط آگست تا اواخر اپریل در آسمان آن پدیدار می‌شود. یک تور گروهی در Klondike Experience رزرو کنید و به Dawson City بروید تا شفق‌ها را ببینید. امکان رزرو اقامتگاه‌ در Southern Lakes Resort، درست در ساحل دریاچه Tagish، نیز وجود دارد تا از آنجا شفق‌های قطبی را در داخل کلبه تماشا کنید!

دیدار با بچه فوک‌های قطبی در  Iles de la Madeleine، کبک

عاشقان دنیای حیوانات برای دیدن یکی از بازیگوش‌ترین موجودات باید به کبک بروند! هر سال از اواخر فوریه ده‌ها هزار فوک خود را به سواحل یخ‌زده جزایر این منطقه می‌رسانند تا بچه‌های خود را به دنیا بیاورند. شما می‌توانید با رزرو تورهای Chateau Madelinot با هلیکوپتر به این ناحیه بروید و مدتی را در میان این موجودات دوست‌داشتنی بگذرانید.

نوشیدن icewine در Niagara-on-the-lake، آنتاریو

اگر سن شما بالای 19 سال است به Niagara-on-the-Lake بروید و از مزارع پوشیده‌ از برف انگور دیدن کنید. سرمای هوا سبب منجمد شدن انگورها می‌شود و مزرعه‌داران یک دسر شراب لذیذ همراه با پنیر و شیرینی‌های خوشمزه برایتان ترتیب می‌دهند. Chardonnay Icewine در Inniskillin Estate Winery و Grand Cabernet Franc Icewine در Reif Estate Winery و Gewurztraminet Icewine در Pillitteri Estate Winery برخی از بهترین Icewineها در این ناحیه را تولید می‌کنند.

منبع: Daily Hive