Saturday, April 27, 2024
6.6 C
Calgary

احتمال نصب دوربین‌های کنترل سرعت جدید در جاده‌های آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دوره تعلیق برنامه دولت آلبرتا برای نصب دوربین‌های کنترل سرعت جدید در تاریخ 1 دسامبر به پایان می‌رسد. در صورت تمدید نشدن این طرح باید منتظر نصب دوربین‌ در نقاط جدید و بروزرسانی دوربین‌های راداری در معابر و جاده‌های آلبرتا باشیم.

این برنامه از تاریخ 1 دسامبر 2019 به طور موقت متوقف شده است. بر این اساس شهرداری‌ها اجازه نصب دوربین‌های جدید، بروزرسانی دوربین‌ها و تجهیزات قدیمی یا انتقال تجهیزات و نصب آن‌ها در مکان‌های جدید را ندارند.

هدف از اجرای این طرح افزایش هماهنگی سیستم‌های راداری پلیس و شهرداری‌ها س با دستورالعمل‌های جدید است که در سال 2021 معرفی شدند. همزمان دولت این فرصت را پیدا کرده است تا اطلاعات دوربین‌ها را به طور کامل تحلیل کند و تطابق آن‌ها با مقررات جدید را بسنجد.

بگفته دولت آلبرتا آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که تکنولوژی راداری برای افزایش ایمنی ترافیک استفاده می‌شود و اهداف درآمدزایی نخواهد داشت.

براساس این دستورالعمل شهرداری‌ها باید:

  • محدودیت‌هایی را برای استفاده از تجهیزات راداری در بیرون از شهر و جاده‌های مسکونی با محدودیت سرعت کمتر از 50 کیلومتر در ساعت ایجاد کنند. این محدودیت‌ها برای معابر اطراف مدارس، زمین‌های بازی و اطراف پروژه‌های عمرانی اعمال نمی‌شوند
  • ممنوعیت صدور دو برگه جریمه در فاصله زمانی کمتر از پنج دقیقه
  • لزوم مشهود بودن اتومبیل‌های مجهز به تجهیزات کنترل سرعت در جاده‌ها
  • ارائه دلایل منطقی و مبتنی بر داده برای استفاده از تصاویر راداری

مقامات استانی هنوز درباره تمدید یا پایان این دوره تعلیق توضیحی ارائه نکرده‌اند. در گذشته تعلیق برنامه در چند نوبت تمدید شده است.

استان آلبرتا دارای 26 شهرداری است که از دوربین‌های راداری استفاده می‌کنند. این دوربین‌ها از سال 1987 در جاده‌های استان نصب شده‌اند.

منبع: Daily Hive