Saturday, April 27, 2024
16.1 C
Calgary

کدام خودروها در کانادا بیشتر در معرض سرقت هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام وبسایت Equite Association، گروهی غیرانتفاعی که به نیابت از کانادایی‌ها برای نابودی جرایم بیمه وسایل نقلیه تلاش می‌کند، سرقت‌ اتومبیل به شدت در حال افزایش است؛ هم‌اکنون اگر خودروی خود را در طول روز یا شب دور از دید و یا حتی در معابر عمومی پارک کنید احتمال سرقت آن وجود دارد.

این وبسایت هر ساله لیستی از ده اتومبیل کانادا که بیشتر از سایرین به سرقت رفته‌اند را، منتشر می‌کند. در سال 2022 نیز مانند سال پیش از آن هوندا CR-V بیشترین آمار سرقت را به خودش اختصاص داده بود.

نکته مهم دیگر سال ساخت خودروهای سرقتی است. بر اساس این گزارش نه مورد از ده خودروی موجود در لیست مدل 2019 یا جدیدتر هستند. این موضوع نشان می‌دهد که دزدها به سراغ اتومبیل‌های جدید می‌روند تا سود حاصل از فروش آن‌ به کشورهای خارجی یا re-VIN و فروش مجدد در بازار داخلی به فروشندگان ناآگاه را، بیشتر کنند.

در سال 2022 رکورد تعداد موارد سرقت اتومبیل نیز شکسته شد و انتاریو و کبک به ترتیب شاهد رشد 48 و 50 درصدی موارد سرقت بودند. در حال حاضر کانادا به بازاری داغ برای خرید و فروش اتومبیل‌های سرقتی در دنیا تبدیل شده است.

این خودروها توسط گروه‌های خلافکار داخلی و خارجی به سرقت می‌روند و درآمد حاصل از آن برای قاچاق مواد مخدر در داخل کشور و تروریسم بین‌المللی هزینه می‌شود.

به گفته تری اوبراین، رئیس و مدیرعامل Equite Association، کانادایی‌ها انتظار دارند مقامات با همکاری یکدیگر با این مشکل فراگیر و در حال رشد مقابله کنند.

او در اینباره گفت: “ما به نمایندگی از اعضای صنعت بیمه خود به ارائه اطلاعات و پیشنهادات به منظور مقابله با روند رو به رشد سرقت اتومبیل در کانادا ادامه خواهیم داد. هدف ما افزایش امنیت کانادایی‌ها در مواجهه با این جرایم سازمان‌یافته است. این مشکل تنها در صورتی حل می‌شود که راه‌حل‌های جمعی با همکاری خودروسازان، دولت‌ها و قانون‌گذاران ارائه شوند و شاهد تغییرات گسترده باشیم.”

در جدول زیر می‌توانید آمار اتومبیل‌های سرقت شده در کانادا را مشاهده کنید.

برایان گست، معاون خدمات تحقیقاتی Equite Association، در اینباره گفت: “مشکل سرقت اتومبیل در کشور هر روز وخیم‌تر می‌شود. کانادا برای مجرمان سازمان‌یافته به یک منبع عالی تامین اتومبیل‌‌های سرقتی تبدیل شده است. در حال حاضر درآمد حاصل از آن بسیار بالا است و پیگرد قانونی چندانی نیز وجود ندارد. ما به همکاری با شرکا و سهامداران خود ادامه می‌دهیم تا خدمات معاینه تخصصی خودرو، بررسی جرایم بیمه‌ای و اشتراک‌ اطلاعات تحلیلی به منظور پیشبینی و پیشگیری از جرایم بیمه‌ای را، ارائه کنیم.”

اگر قصد دارید اتومبیلی جدید بخرید باید پیش از هر چیز از شرکت بیمه بپرسید میزان محبوبیت مدل موردنظر در بین سارقین چقدر است. همچنین برای پیشگیری از سرقت حتما سیستم ایموبیلایزر و دیگر تجهیزات امنیتی مناسب را روی خودروی خود نصب کنید.

منبع: Daily Hive