Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

جمع‌آوری میوه‌‌ها به دلیل احتمال آلودگی سالمونلا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان بهداشت کانادا برخی محصولات میوه‌های بسته‌بندی شده توسط برندهای مختلف را به دلیل احتمال آلودگی به سالمونلا جمع‌آوری کرد.

به گفته این سازمان، دستور جمع‌آوری محصولات برندهای Fresh Start Co.، Fresh Start Foods، GFS، Kitchen Essential و Ready-Set-Serve صادر شده است.

علاوه بر این، محصولات بدون مارک Fresh Start Foods که در ریچموند توزیع شده‌اند نیز جمع‌آوری می‌شوند.

بر اساس اطلاعیه سازمان بهداشت کانادا محصولات مذکور در استان‌های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، منیتوبا و مناطق دیگر ببه فروش رفته‌اند.

به مصرف‌کنندگان توصیه می‌شود در صورت داشتن محصولات این برندها آنها را دور بریزند و به هیچ عنوان مصرف نکنند. سازمان بهداشت کانادا همچنین از شهروندان می‌خواهد در صورت احساس بیماری پس از مصرف این میوه‌ها به مراکز مراقبت‌های بهداشتی مراجعه کنند.

این اطلاعیه پس از آن منتشر می‌شود که سازمان بازرسی مواد غذایی کانادا گزارش‌هایی در خصوص بیماری تعدادی از شهروندان پس از مصرف طالبی‌های برند Malichita دریافت کرد. در همین راستا میوه‌های آلوده به سالمونلا از بازار جمع‌آوری شدند

به گفته سازمان بهداشت کانادا هرچند سالمونلا موجب خراب شدن میوه یا ایجاد بوی نامطبوع نمی‌شود، اما می‌تواند مصرف‌کننده را بیمار کند.

کودکان، زنان باردار، سالمندان و افراد دارای مشکلات سیستم ایمنی پس از مصرف این محصولات دچار عفونت‌های جدی و در برخی مواقع کشنده می‌شوند. سالمونلا می‌تواند در افراد سالم نیز باعث بروز علائم کوتاه‌مدت نظیر تب، سردرد، اسهال و استفراغ، حالت تهوع و درد در ناحیه شکم شود. یکی از عوارض بلند مدت سالمونلا نیز بروز آرتروز شدید است.

منبع: Globalnews