Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

کشف محموله 90 میلیون دلاری مواد مخدر در تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پلیس تورنتو بزرگترین محموله مواد مخدر به وزن حدود یک تن را کشف کرد. این محموله نتیجه اجرای عملیات Project Finito در طول 3.5 ماه گذشته است. در طول این مدت نیروهای پلیس باند واردات و توزیع گسترده کریستال‌مت و کوکایین در GTA را زیر نظر داشتند.

این محموله شامل 551 کیلوگرم کوکایین و 441 کیلوگرم کریستال‌مت است و در مجموع 992 کیلوگرم وزن دارد. هم‌اکنون ارزش این حجم از مواد مخدر در خیابان‌های تورنتو حدود 90 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

همچنین پلیس تورنتو موفق به کشف یک قبضه اسلحه، یک اتومبیل و بیش از 95,000 دلار پول نقد، حاصل از جرایم سازمان‌یافته، شده است.

گرگ واتز، سرپرست اداره پلیس تورنتو، در جریان کنفرانس خبری با ابراز خوشحالی از این کشف تاریخی اعلام کرد محموله مذکور بزرگترین توقیف مواد مخدر کنترل شده سطح 1 در تاریخ تورنتو است.

او در اینباره گفت: “من افتخار این را داشتم که در عملیات‌های گوناگون توقیف مواد مخدر شرکت کنم، اما هیچکدام از آن‌ها در این ابعاد نبود. این کشف بسیار بزرگ و چشمگیر است.”

او همچنین در بخش دیگر سخنانش اظهار داشت، با وجود آنکه در جایگاهی نیست که درخواست ایجاد تغییر در قوانین حفاظت از مرزها را ارائه بدهد، اما کانادا بیشترین مرز کنترل نشده در جهان آزاد را دارد. همین موضوع باعث شده است تا شاهد واردات غیرقانونی مواد مخدر و سلاح گرم، به ویژه از طریق تورنتو، باشیم.

او افزود: “من نمی‌خواهم هیچ خواسته‌ای مطرح کنم، اما یادآور می‌شوم که این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر امنیت جامعه ما دارد. این محموله‌‎ها در مسیر انتقال جنوب به شمال وارد تورنتو می‌شوند. این شهر یک مرکز بزرگ توزیع برای استان آنتاریو و همین طور نواحی شرقی، مرکزی و غربی کانادا است. ما مبدا ورودی این محموله‌ها هستیم و از ترونتو مواد مخدر به دیگر نقاط کشور توزیع می‌شوند.”

در جریان این کشف تاریخی هفت نفر از شهروندان تورنتو، آژاکس، میسیساگا و اتوبکو که بین 20 تا 43 سال سن داشتند، دستگیر شدند. دو نفر از این افراد همچنان در بازداشت به سر می‌برند و پنج نفر دیگر به قید وثیقه آزاد شده‌اند. این نفرات با جرایمی چون قاچاق و همراه داشتن مواد مخدر سطح یک روبرو هستند.

منبع: Daily Hive