Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

قیمت کاندو کلگری 40 درصد از میانگین ملی ارزان‌تر است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که بحران مسکن کلگری ورود به بازار املاک و مستغلات این شهر را بسیار دشوار کرده است، کاندوها بهترین گزینه موجود برای خرید به شمار می‌روند.

طبق گزارش اخیر Zoocasa، پلتفرم املاک و مستغلات، قیمت‌ کاندو در کلگری نسبت به شهرهای دیگر کانادا بسیار ارزان‌تر است.

انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) نیز کاندوهای عرضه شده در بازار مسکن کلگری را گزینه‌ای بسیار مناسب برای خرید معرفی می‌کند.

داده‌های CREA و Zoocasa نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر کاندو در این شهر ۳۲۳٬۰۰۰ دلار می‌باشد که حدودا ۴۰٪ از میانگین ملی، یعنی رقم ۵۴۱٬۵۰۰ دلار، ارزان‌تر است.

به گفته Mark Neustaedter، مشاور املاک eXp Reality، با رشد تقاضا این امکان وجود دارد که به زودی قیمت کاندوهای کلگری افزایش پیدا کند. هم‌اکنون قیمت‌ها نسبت به ماه گذشته ۱ درصد و نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد بیشتر شده‌اند.

وی در ادامه افزود: «فرصت‌های شغلی موجود در کلگری بسیاری را از دیگر شهرها و استان‌ها به شهر کلگری کشانده و تقاضا در بازار را بالا برده است. یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مسکن در کلگری رشد سرمایه‌گذاری‌ها در شهر است.»

به گفته این مشاور برخی از مشتریان برای ورود به بازار مسکن و با هدف معامله املاک اقدام به خرید می‌کنند..

بر اساس گزارش Zoocasa، کلگری از نظر قیمت مسکن در میانه فهرست ۴۰ شهر کانادا قرار می‌گیرد.

میانگین قیمت کاندو در منطقه Greater Vancouver، گران‌ترین بازار املاک و مستغلات کانادا، ۷۷۰٬۲۰۰ دلار است که بیش از دو برابر قیمت این نوع ملک در کلگری می‌باشد.

قیمت کاندو در پایتخت آلبرتا از هر شهر دیگر کانادا کمتر است. هم‌اکنون میانگین قیمت کاندو در ادمونتون کمتر از ۲۰۰٬۰۰۰ دلار است که آن را به مقرون به صرفه‌ترین شهر برای خرید کاندو تبدیل می‌کند.

منبع: Daily Hive