Saturday, April 27, 2024
1.8 C
Calgary

افزایش 7.8 درصدی مالیات صاحبان خانه در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

صاحبان خانه در کلگری سال آینده افزایش 7.8 درصدی مالیات شهری را تجربه خواهند کرد.

روز چهارشنبه اعضای شورای شهر کلگری با 9 رای موافق در برابر 6 رای مخالف بودجه سال 2024 را تصویب کردند. در این جلسه سرانجام پس از سه روز رایزنی با افزایش مالیات شهری نیز موافقت شد.

جوتی گاندک، شهردار کلگری، با اشاره به این موضوع گفت: “تصمیم شورای شهر یک پیام مهم و روشن دارد و آن توانایی دولت محلی در تشخیص بخش‌های نیازمند و آسیب‌پذیر و پشتیبانی از شهروندان است.”

پیش از اتخاذ این تصمیم تعدادی از شهروندان، نمایندگان کسب‌وکارها و اعضای گروه‌های مختلف با حضور در ساختمان شورای شهر روایت‌ها، نگرانی‌ها و نظرات خود را ارائه کرده بودند.

پیشنهاد اولیه اعضا افزایش 3.4 درصدی مالیات بود، اما فاکتورهایی چون استراتژی جدید مسکن شهر و تامین بودجه لازم برای بخش خدمات اجتماعی باعث شد تا این رقم بیشتر شود.

این پول برای تامین هزینه پروژه‌های گوناگون هزینه خواهد شد که عبارتند از:

  • استراتژی جدید مسکن کلگری با 90 میلیون دلار سرمایه، 27 میلیون دلار بودجه سالانه و مستمر و 54.5 میلیون دلار بودجه تک‌نوبت در سال 2024
  • برنامه ایمنی حمل‌ونقل و جامعه با 15 میلیون دلار بودجه سالانه و مستمر و 2 میلیون دلار بودجه تک‌نوبت در سال 2024
  • استراتژی سلامت روان و کنترل اعتیاد با 6 میلیون دلار بودجه مستمر

کورتنی پنر، عضور شورای شهر و نماینده منطقه 11 کلگری در اینباره گفت: “این افزایش مالیات شهروندان آسیب‌پذیر را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. به عبارت دیگر شهروندان کم‌توان کلگری صاحب مسکن نیستند که نیازمند پرداخت این مالیات باشند. بودجه مذکور از کسانی که سرمایه بیشتری دارند می‌خواهد تا به افراد نیازمند کمی بیشتر کمک کنند.

سازمان مدیریت شهری کلگری در برنامه بودجه پیشنهادی درخواست کرده بود تا یک درصد از مسئولیت مالیاتی کسب‌وکارها از صاحبان خانه دریافت شود. به این ترتیب مالیات شهری مالک یک خانه معمولی با ارزش 610,000 دلار حدود 16 دلار در ماه افزایش پیدا می‌کرد. این طرح پیشنهادی از همان ابتدا موضوع بحث و جدل بسیار شده بود.

در روز تصویب لایحه بودجه 2024 چندین طرح با هدف تغییر یا حذف انتقال این مالیات به صاحبان خانه پیشنهاد شدند که هیچکدام مورد تصویب قرار نگرفتند. این گروه از نمایندگان اعتقاد داشتند که در شرایط کنونی بسیاری برای تامین هزینه‌ها با مشکلات گوناگون درگیر هستند، وضعیتی که باعث شده تا بسیاری از صاحبان خانه در لبه پرتگاه بی‌خانمانی قرار بگیرند.

کورتنی والکات، نماینده منطقه 8 کلگری، در اینباره گفت: “ما مالیات شهری را برای شهروندان افزایش دادیم، اما این کل ماجرا نیست. درآمد حاصل از این افزایش برای بالا بردن امنیت عمومی، رفع مشکل مسکن، ارائه سرویس حمل‌ونقل رایگان برای کودکان، گسترش فضاهای سبز و امکانات تفریحی و ایجاد زیرساخت‌های هنری و فرهنگی هزینه خواهد شد. ما مطمئن می‌شویم که کسب‌وکارهای شهر قدرتمندتر از همیشه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

منبع: Daily Hive