Sunday, April 28, 2024
7.6 C
Calgary

سرمایه‌گذاری کلگری برای گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری به شهر طراحی شده برای تردد خودروها شهرت دارد، اما به نظر می‌رسد این وضعیت در حال تغییر است.

طی سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری شهرداری کلگری به منظور توسعه و ایجاد زیرساخت‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری شاهد بهبود نسبی شرایط بودیم.

هفته گذشته نیز شهرداری کلگری بودجه 40 میلیون دلاری را برای شبکه 5A، به معنای “Always Available for All Ages and Abilities”، تخصیص داد. به باور دوچرخه‌سواران تصمیم اخیر یک پیروزی بزرگ برای آنهاست.

داگ کلارک، رئیس سازمان غیرانتفاعی Bike Calgary، در گفت‌وگو با دیلی‌هایو گفت: “ما شاهد آن هستیم که هر روز بر تعداد شهروندان بیست ساله که سعی می‌کنند، بدون خرید خودرو یا تنها با یک خودرو در شهر زندگی کنند، افزوده می‌شود.”

سازمان Bike Calgary در اواخر دهه 2000 و با هدف بهبود شرایط حمل‌ونقل روزانه برای شهروندان کلگری، تاسیس شد.

پروژه 5A یک شبکه حمل‌ونقل شهری است که از مسیرهای عابرین پیاده، دوچرخه‌سوارها و گذرگاه‌های امن‌تر تشکیل می‌شود.

این پروژه در جلسه هفته گذشته اعضای شورای شهر به بحث گذاشته شد. در این نشست دوچرخه‌سواران از سرمایه‌گذاری و تخصیص بودجه برای ایجاد زیرساخت و برنامه‌های توسعه حمل‌ونقل غیرموتوری حمایت کردند.

شورای شهر کلگری در آن دیدار هیچگونه وعده‌ای برای توسعه بلندمدت این شبکه نداده بود.

بگفته شهرداری کلگری هرچند شبکه خطوط ویژه دوچرخه در خیابان‌ها و پیاده‌روها بسیار گسترده است، اما مسیرهای ارتباطی بیشتری برای دسترسی به مراکز شغلی، مدارس، پارک‌ها و فضاهای عمومی نیاز داریم.

کلارک با این موضوع کاملا موافق است و می‌گوید نباید بهینه‌سازی‌ها تنها به مرکز شهر و نواحی اطراف آن محدود شود.

او افزود: “در تمام نواحی شهروندانی داریم که می‌خواهند خود را به نقاط دیگر شهر برسانند و کودکان نیز با دوچرخه به مدرسه می‌روند. این ترددها در خیابان‌هایی انجام می‌شود که خودروها با سرعت 40، 50 و 60 کیلومتر در ساعت در آن‌ها تردد می‌کنند. بدون شک این محیط برای دوچرخه‌سوارها و عابرین مناسب نیست، اما باید آن را با جعبه‌های فولادی و دو تنی که هر لحظه ممکن است با آن‌ها برخورد کنند به اشتراک بگذارند.”

منبع: Daily Hive