Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

بهترین مسیرهای پیاده‌روی زمستانی در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قدم در زدن در روزهای آفتابی نقش مهمی در خلق‌وخو و انرژی ما دارد و با سرد شدن هوا این فعالیت‌های خارج از خانه محدود می‌شود. هرچند برنامه‌های پیک‌نیک‌ خانوادگی در این فصل تعطیل می‌شوند، اما می‌توانید با پیاده‌روی در مسیرهای زیبا و پوشیده از برف همچنان به فعالیت بدنی در دامن طبیعت ادامه دهید.

در این مطلب با بهترین مسیرهای پیاده‌روی زمستانی را در کانادا آشنا می‌شویم.

Redwood Park, Surrey

ساری به شهر پارک‌های کانادا شهرت دارد. پارک Redwood علاوه بر درختان تنومند یک مسیر پیاده‌روی پنج کیلومتری نیز دارد. این مسیر زیبا در سایه‌ درختان باشکوه سکویا، غو‌ل‌پیکرترین درخت جهان، کشیده شده است. شما می‌توانید برای استراحت به یک دهکده رویایی و رنگارنگ بروید.

دسترسی: این پارک شگفت‌انگیز در ۵۰ کیلومتری ونکوور واقع شده است. اگر با اتومبیل شخصی سفر می‌کنید، می‌توانید آن را در خیابان بیستم پارک کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس در خیابان ۴۸ و ۱۸۰ قرار دارد و پس از رسیدن به مقصد با یک کیلومتر پیاده‌روی وارد پارک جنگلی Redwood خواهید شد.

نکته: ورود سگ با قلاده مجاز است.

Griffith Woods Park, Calgary

پارک Griffith Woods در امتداد سواحل رودخانه Elbo در داخل شهر قرار گرفته است. در این پارک زیبا علاوه بر صنوبرهای پوشیده از برف می‌توانید از تماشای گوزن‌های زیبا لذت ببرید. مسیرهای پیاده‌روی Discovery Ridge و John Simonot Trail loop فضای بی‌نظیری را در کنار رودخانه خلق کرده‌اند که برای هر سطح از آمادگی بدنی مناسب هستند.

دسترسی: یک پارکینگ در ورودی این پارک واقع در Discovery Ridge Boulevard Southwest وجود دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس نیز در Discovery Ridge Boulevard Southwest و Discovery Ridge Link Southwest واقع شده و با ۳ دقیقه پیاده‌روی به پارک می‌رسید.

نکته: احتمال لغزنده بودن مسیر پیاده‌روی وجود دارد. حتما کفش مناسب بپوشید. ورود سگ با قلاده مجاز است.

Chadburn Lake trails, Whitehorse

ترکیب صخره‌های باشکوه و آب‌های فیروزه‌ای را می‌توانید از بالای Miles Canyon تماشا کنید. مسیرهای پیاده‌روی پیچ‌ در پیچ، گیاهان گوناگون از جمله صنوبر سیاه، توسکا و همچنین حیواناتی نظیر خرگوش پاشنه برفی، روباه قرمز، کایوت، عقاب طاس و سیاه‌گوش، بخشی از جاذبه‌های منحصربفرد این منطقه هستند. شما با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی وارد این حیات‌وحش هیجان‌انگیز خواهید شد.

دسترسی: با ۱۰ دقیقه رانندگی از مرکز شهر وایت‌هورس به پارکینگ Miles Canyon خواهید رسید. همچنین شما می‌توانید پیاده از پ Schwatka Lake وارد Chadburn‌ شوید.

نکته: در طول زمستان مسیرهای پیاده‌روی منطقه برای تردد اسکی‌بازان برف‌کوبی می‌شوند، بنابراین از قدم زدن در این مسیرهای لغزنده بپرهیزید. همچنین ورود سگ با قلاده مجاز است.

Wascana Centre, Regina

پارک شهری Wascana Center‌ که در مجاورت دریاچه رجینا قرار دارد، با مسیر ۱۰ کیلومتری سنگفرش شده، فضایی بی‌نظیر برای پیاده‌روی زمستانی است. شما در این مسیر ۳۰۰ گونه درخت و حیواناتی نظیر کایوت و خرگوش را از نزدیک مشاهده کنید. علاوه بر این، تماشای پرندگانی چون جیجاق آبی، جغد و بال‌لاکی در این پارک شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

دسترسی: در این منطقه علاوه بر پارکینگ‌های فراوان تعدادی ایستگاه‌ اتوبوس نیز وجود دارد، پس نگران رفت‌وآمد به Wascana Center نباشید.

نکته: مسیرهای پیاده‌روی هر روز برف‌روبی می‌شوند و برای قدم زدن سگ‌ها مناسب هستند.

Bois-des-Esprits, Winnipeg

یک روز شاد و هیجان‌انگیز در Bois-des-Esprits! با پیاده‌روی در این زیستگاه جنگلی، با تالاب‌ ۱۱۷ هکتاری و رودخانه زیبای Seine، یک سفر خاطره‌انگیز را رقم خواهید زد. شما در این محیط شگفت‌انگیز علاوه بر مشاهده آهوی دم سفید و جغد می‌توانید Woody-Mhitik را از نزدیک ببینید. Woody در واقع کنده‌کاری بسیار زیبا بر روی یک درخت نارون ۱۵۰ ساله است که به دلیل آفت خشک شده بود.

دسترسی: شما می‌توانید با خودروی شخصی خود با خیال راحت در منطقه Royalwood پارک کنید. همچنین می‌توانید با اتوبوس شماره ۵۵ از مرکز شهر وینیپگ حرکت کرده و در ایستگاه St. Anne’s Road پیاده شوید. از این ایستگاه تا پارک تنها ۷ دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد.

نکته: این مسیر پیاده‌روی برف‌روبی نمی‌شود، اما برای قدم زدن مناسب است. ورود سگ به منطقه مجاز است.

Rattray Marsh Conservation Area, Toronto

این منطقه در طول تابستان به دلیل مناظر سرسبز و دریاچه زیبای خود مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. شما می‌توانید در طول زمستان در مسیرهای پیاده‌روی Pedestrian Waterfront Trail و Knoll از این طبیعت زیبا لذت ببرید. این مسیرهای شگفت‌انگیز مملو از درختان بلوط، توس، بید، سرخدار و افرا هستند و حیواناتی نظیر روباه، خرگوش، گوزن و سگ آبی در آنجا زندگی می‌کنند.

دسترسی: یک پارکینگ در Jack Darling Memorial Park وجود دارد. ساکنین تورنتو نیز می‌توانند با Go Transit به ایستگاه کلارکسون رفته و پس از آن با اتوبوس شماره ۲۳ به نزدیک‌ترین نقطه به مسیر برسند.

نکته: مسیر پیاده‌روی در طول زمستان لغزنده است. ورود سگ دارای قلاده به پارک مجاز می‌باشد.

Stony Swamp, Ottawa

بیش از ۱۵۰ کیلومتر مسیر طبیعی در کمربند سبز اتاوا و ۴۰ کیلومتر مسیر پیاده‌روی در  Stony Swamp وجود دارد. مسیر ۲۶ با سه کیلومتر طول بهترین گزینه برای پیاده‌روی هرکس با هر سطح از توانایی است. دارکوب، جغد، خرگوش پاشنه سفید و جوجه تیغی برخی از حیوانات زیبای این زیستگاه هستند. علاوه بر این، در نزدیکی مرداب نیز گوزن‌های دم سفید زندگی می‌کنند.

دسترسی: رانندگان می‌توانند برای دسترسی راحت‌تر خودروی خود را در پارکینگ شماره ۱۱ West Hunt Club Road پارک کنند. در صورتی که با اتوبوس سفر می‌کنید در ایستگاه Old Richmond Road و Seyton Drive پیاده شوید، شما پس از ۴۰ دقیقه پیاده‌روی به این منطقه شگفت‌انگیز می‌رسید.

نکته: مسیرهای باتلاقی در طول زمستان امن نیستند، به همین دلیل ورود سگ به پارک ممنوع است.

Frédéric-Back Park, Montreal

پارکFrédéric-Back  که زمانی محل دفن پسماند شهری بود در سال ۲۰۱۷ تبدیل به فضایی بی‌نظیر برای تفریح و فعالیت‌های بدنی شد. در یک حرکت خلاقانه، زباله‌ها بازیابی شدند و نزدیک به ۱۹۲ هکتار فضای سبز جای آن را گرفت. این پارک دارای ۲۵۰ چاه جذب بایوگاز با اتاقک‌های فایبرگلاس است که نور خورشید را در طول روز جذب کرده و در شب شروع به درخشش می‌کند.

دسترسی: شما می‌توانید خودروی خود را نزدیک به خیابان‌های مسکونی پارک کنید. اگر وسایل حمل و نقل عمومی سفر می‌کنید می‌توانید به ایستگاه‌ St-Michel Metro بروید. اگر سوار اتوبوس شماره ۱۹۳ هستید ایستگاه Rue Jarry Est وBoulevard Crémazie Est مقصد شما خواهد بود. شما با پنج دقیقه پیاده‌روی به ورودی پارک می‌رسید.

نکته: ورود سگ با قلاده مجاز است.

Killarney Lake Park, Fredericton

این پارک در طول تابستان مقصدی عالی برای شنا است و تنها هفت دقیقه‌ای از مرکز شهر فاصله دارد! این پارک با مساحت ۶۴۵ هکتار، دو برابر سنترال پارک نیویورک، زیستگاه حیواناتی نظیر دارکوب، جیجاق کانادایی و چرخ‌ریسوی سرسیاه (پرنده‌ بومی نیوبرانزویک) است. اگر در طول پیاده‌روی شانس تماشای این پرندگان زیبا را نداشتید نیز، طبیعت منحصر‌به‌فرد اطراف دریاچه که مملو از صنوبر، کاج سفید و درخت سرو است، منتظر شماست.

دسترسی: پارکینگ برای خودروها در دسترس است. علاوه بر این، ایستگاه اتوبوس واقع در Killarney Lake Lodge تنها ۱۰ دقیقه پیاده‌روی تا پارک فاصله دارد.

نکته: ورود سگ با قلاده مجاز است.

Hemlock Ravine Park, Halifax

این پارک زیبا که در گذشته محل سکونت پرنس ادوارد، دوک کنت بوده، با حوضچه‌های قلبی شکل و مسیرهای پیاده‌روی جنگلی فضایی بسیار شگفت‌انگیز دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم در طول مسیر ۴ کیلومتری آن مراقب گوزن‌های سفید باشید.

دسترسی: ورودی و پارکینگ در انتهای در انتهای Kent Avenue قرار دارند. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس نیز تنها ۵ دقیقه پیاده‌روی با Bedford Highway و Kent Avenue فاصله دارد.

نکته: مسیر دره دارای شیب‌های تند و ناهموار است. در نتیجه در زمان یخبندان باید با احتیاط بیشتری پیاده‌روی کنید. ورود سگ با قلاده به پارک مجاز است و یک مسیر پیاده‌روی، مخصوص سگ‌های بدون قلاده نیز، وجود دارد.

منبع: CBC