Wednesday, May 8, 2024
10.2 C
Calgary

اولین شهر کانادا با منبع انرژی زمین‌ گرمایی در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یکی از نواحی دورافتاده در شمال‌غرب آلبرتا به زودی به اولین شهر کانادا تبدیل می‌شود که انرژی موردنیاز خود را به طور کامل از منابع زمین ‌گرمایی تامین می‌کند.

دن فلچر، مدیر ارشد اداری شهر، در اینباره گفت: “Rainbow Lake با دیگر شهرهای استان بسیار متفاوت است. شما در شهر ما می‌توانید انرژی زمین‌ گرمایی را در عمق نه چندان زیاد پیدا کنید.”

شهر Rainbow Lake با همکاری E2E Energy Solutions این پروژه را راه‌اندازی کرده است.

دومنیکو داپروسیدا، مدیرعامل E2E Energy Solutions، در اینباره گفت: “بدون شک این یک پروژه بزرگ است. هرچند شهر کوچک Rainbow Lake جمعیت کمی دارد، اما این موضوع از پیچیدگی فرایند تامین انرژی یک شهر و تمام ساکنین آن کم نمی‌کند.”

چشمه‌های زمین‌گرمایی به سفره‌های زیرزمینی گفته می‌شود که به دلیل وجود گسل‌ها و فعالیت‌های آتشفشانی دمای بسیار بالایی دارند و می‌توان از آن‌ها برای تولید انرژی استفاده کرد. در کالیفرنیا و ایسلند می‌تواند نواحی گوناگون که چنین ویژگی‌هایی را دارند پیدا کرد.

به گفته داپروسیدا، انرژی زمین گرمایی اقتصادی‌ترین منبع انرژی ممکن است، اما برای استفاده از آن باید در مکان مناسب قرار داشته باشید. البته شهر Rainbow Lake از این بابت وضعیت چندان ایده‌آلی ندارد.

شرکت E2E با استفاده از تکنولوژی جدید خود به نام EGRRS آب را به اعماق زمین می‌فرستد و پس از گرم شد آن را دوباره به سطح زمین پمپاژ می‌کند. واحدهای تولید انرژی شهر Rainbow Lake نیز به همین شکل کار می‌کنند و پتانسیل بالایی برای موفقیت دارند.

مقامات و شرکت E2E امیدوار هستند تا سال 2028 تمام انرژی شهر را با انرژی زمین گرمایی تامین کنند. این پروژه در سه فاز اجرا می‌شود که شامل پروژه آزمایشی EGRRS، ساخت زیرساخت تامین انرژی زمین‌ گرمایی بر روی زمین و طراحی و نصب زیرساخت موردنیاز در بخش‌های مختلف شهر می‌شود.

یکی از نتایج این برنامه کاهش هزینه تامین انرژی برای ساکنین است. به این ترتیب شهروندان تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهند کرد.

فلچر در اینباره گفت: “هزینه فعالیت نیروگاه گازی 2.5 دلار به ازای هر گیگاژول بعلاوه 2.64 دلار مالیات کربن است؛ همچنین مالیات کربن تا سال 2023 به 8 دلار افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین اجرای این پروژه می‌تواند از نظر اقتصادی مزایای بسیار زیادی برای شهروندان داشته باشد.”

فلچر امیدوار است که تغییر اخیر در سیاست انرژی شهر و انتخاب منابع زمین گرمایی به اقتصاد Rainbow Lake کمک کند و جوانان دارای دغدغه‌های زیست‌محیطی را به این منطقه بکشاند.

منبع: CTV News