Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

خط فقر در کلگری بالاتر از تورنتو و ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس آخرین گزارش سازمان آمار کانادا (StatCan)، ساکنین کلگری باید برای عبور از خط فقر درآمد بیشتری از ساکنین تورنتو و ونکوور داشته باشند.

سبد کالا StatCan معیاری برای سنجش میزان فقر در کانادا است که بر اساس هزینه‌های زندگی مانند خوراک و پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرد. مرجع سرپناه و حمل و نقل نیز خانواده‌های متشکل از دو بزرگسال و دو کودک هستند.

در سال ۲۰۲۲ خط فقر در کلگری ۵۵٬۷۷۱ دلار تعیین شده است. این بدان معناست که درآمد کمتر از عدد یاد شده به عنوان فقیر بودن خانواده ساکن کلگری شناسایی می‌شود.

این در حالی است که خط فقر در تورنتو ۵۵٬۲۶۲ دلار و در ونکوور ۵۵٬۷۲۷ دلار تعیین شده است. خط فقر در ادمونتون، مرکز آلبرتا، ۵۵٬۲۲۵ دلار تعیین شده که این شهر را در جایگاه چهارم فهرست سازمان آمار قرار می‌دهد.

ساکنین کلگری به خط فقر در این شهر واکنش نشان دادند. به گفته یکی از خانم‌های ساکن کلگری قیمت املاک در دو یا سه ماه گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است.

به گفته یکی دیگر از مردم کلگری، در حال حاضر امکان خرید ملک در کلگری وجود ندارد. ساکنین بریتیش کلمبیا و انتاریو به دلیل عدم امکان خرید در محل زندگی خود به کلگری مهاجرت می‌کنند و در این شهر خانه می‌خرند. با توجه به افزایش هزینه زندگی، لازم است دستمزدها نیز افزایش پیدا کنند.

یکی از دانشجویان بین‌المللی کلگری نیز نظر خود را مورد افزایش هزینه‌های زندگی اینطور بیان می‌کند: «بسیاری از مردم از هزینه‌های بالای زندگی شکایت می‌کنند. پرداخت اجاره خانه و صورت‌حساب‌های ماهانه روی من تأثیر زیادی می‌گذارند و باعث نارضایتی من می‌شوند.»

وی در ادامه می‌گوید: «افرادی که با من در تماس هستند هزینه زندگی را نسبت به سال‌های گذشته بسیار بالا می‌دانند و از این موضوع بسیار ناراضی هستند. با وجود اینکه من سال‌های گذشته در کلگری نبوده‌ام، به خوبی می‌دانم که ساکنین کلگری در حال حاضر تورم بالایی را تجربه می‌کنند.»

از سال ۲۰۱۹ معیار سبد کالا برای سنجش خط فقر در کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: Citynews