Sunday, April 28, 2024
12.9 C
Calgary

ثبات در حال بازگشت به بازار اجاره مسکن است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس گزارشی جدید میانگین نرخ اجاره‌بهای یک واحد در کانادا طی ماه نوامبر به 2,174 دلار رسید. این رقم در مقایسه با ماه قبل‌تر تقریبا تغییر نکرده است، اما افزایش 8.4 درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

این اطلاعات که با بررسی‌های Rentals.ca و Urbanation به دست آمده نشان می‌دهد که نرخ رشد سالانه اجاره‌بها در حال کاهش است. این نرخ در ماه سپتامبر 11.1 درصد و در ماه اکتبر 9.9 درصد بود و طی ماه جاری به 8.4 درصد کاهش یافت.

میانگین نرخ اجاره‌بهای یک واحد تکخوابه در ماه نوامبر 1,911 دلار بود که در مقایسه با ماه مشابه پارسال افزایش 13.6 درصدی را نشان می‌دهد. این درحالی است که میانگین نرخ اجاره‌بها برای یک واحد دوخوابه 2,260 دلار بوده 10.5 درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش سرعت رشد نرخ اجاره‌بها در دو بازار گران‌قیمت کشور به میزان قابل توجه در حال کمتر شدن است.

در شهر ونکوور میانگین نرخ اجاره‌بهای مسکن در مقایسه با سال گذشته تنها افزایش 0.7 درصدی را تجربه کرده و به 3.171 دلار رسیده است. در شهر تورنتو نیز میانگین نرخ اجاره‌بها با رشد 2.4 درصدی در مقایسه با سال قبل به 2,913 دلار رسید. آمار ماهانه نیز نشان می‌دهد که نرخ اجاره‌بهای آپارتمان‌ها در ونکوور 1.4 درصد کاهش پیدا کرده و این رقم در شهر تورنتو افزایش 0.2 درصدی را نشان می‌دهد.

در مقابل شرایط شهرهای ادمونتون و کلگری کاملا متفاوت است. میانگین نرخ اجاره‌بها در پایتخت آلبرتا رشد 11.9 درصدی در مقایسه با سال گذشته را نشان می‌دهد و به 1,472 دلار رسیده است. این نرخ در شهر کلگری نیز با افزایش 10.4 درصدی به نسبت سال قبل به 2,081 دلار رسید.

طبق این گزارش سرعت رشد اجاره‌بهای شهر مونتریال نیز در ماه نوامبر به نسبت ماه‌های پیش کاهش پیدا کرد. بر این اساس افزایش نرخ سالانه‌ اجاره‌بها در شهر مونتریال 8.5 درصد بوده و هم‌اکنون این رقم به 2,048 دلار رسیده است. در شهر اتاوا نیز نرخ رشد سالانه 6.8 درصدی را داشتیم و میانگین نرخ اجاره‌بها 2,238 دلار است.

براساس این گزارش نرخ اجاره‌بها به عنوان هم‎خانه نیز رشد بسیار بالایی پیدا کرده است. این نرخ در استان‌های بریتیش‌کلمبیا، آلبرتا، انتاریو و کبک با افزایش 16.2 درصدی در مقایسه با سال گذشته به 960 دلار رسیده است.

هزینه اجاره‌بهای منازل اشتراکی در کبک نیز بیشترین رشد را در بین دیگر استان‎‌ها تجربه کرده است. طبق این گزارش نرخ اجاره‌بهای این نوع خانه‌ها در مقایسه با سال قبل‌تر 26.2 درصد بالا رفته و به 923 دلار رسیده است.

منبع: CTV News