Sunday, April 28, 2024
7.6 C
Calgary

رشد چشمگیر مهاجرت کانادایی‌ها از کشور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آمارها نشان می‌دهند که همزمان با رشد خیره کننده جمعیت، کانادایی‌ها به شکل گسترده در حال مهاجرت از کشور هستند.
بر اساس گزارش اداره آمار کانادا، طی دوره سه‌ماهه سوم سال جاری چهارمین مهاجرت بزرگ کانادایی‌ها در ۷۳ سال گذشته ثبت شده است. در این بازه زمانی تعداد کسانی که از کشور خارج شده‌اند با افزایش ۳ درصدی به ۳۲٬۰۰۰ نفر رسیده است.
پیش از این، بالاترین نرخ خروج کانادایی‌ها از کشور در سال‌های ۲۰۱۶، ۱۹۶۷ و ۱۹۶۵ ثبت شده بود. در ۹ ماه سال نیز ۷۴٬۰۰۰ کانادایی‌ کشور را ترک کرده‌اند.


گزارش Better Dwelling نشان می‌دهد هرچند میزان مهاجرت در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته کمتر بود، اما همچنان بزرگ‌ترین مهاجرت در سال‌های اخیر را شاهد بودیم.
براساس این گزارش رشد چشمگیر جمعیت تاثیرات خروج کانادایی‌ها را کمرنگ می‌کند. بسیاری از سیاست‌گذاران نیز افزایش نرخ کلی جمعیت را دلیل اصلی بی‌توجهی به خروج ساکنین از کشور می‌دانند. اما مهاجرت ساکنین این پرسش را ایجاد می‌کند که اگر ساکنین فعلی آینده‌ای برای خود در کشور متصور نیستند، چطور می‌توان شهروندان دیگر کشورها را متقاعد کرد به کانادا مهاجرت کنند؟
بررسی‌های اداره آمار کانادا نشان می‌دهد که رشد جمعیت در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ رکورد ۶۶ ساله را شکسته است. طبق آخرین گزارش سازمان آمار، در تاریخ یک اکتبر جمعیت کشور ۴۰.۵ میلیون نفر شد که در مقایسه با تاریخ یک جولای رشد ۴۳۰٬۰۰۰ نفری را نشان می‌دهد.

منبع: Dailyhive