Monday, April 29, 2024
9.7 C
Calgary

جمع‌آوری محصولات 45 برند نوشیدنی‌ انرژی‌زا در بازار

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) دستور جمع‌آوری ۴۵ نوع نوشیدنی‌ انرژی‌زا از برندهای 5 Hour، Bob Ross، Monster، Prime و Red Bull را به دلیل تطابق نداشتن با استانداردهای ایمنی غذای کانادا صادر کرده است.

بر این اساس نوشیدنی‌های کافئین‌دار که روی قوطی آنها اطلاعات محصول به صورت دوزبانه (فرانسوی و انگلیسی) چاپ نشده باشند از بازار جمع‌آوری می‌شوند.

به گفته CFIA محصولات دارای برچسب تک‌زبانه مورد تایید این آژانس نیستند.

در بیانیه CFIA آمده: «بسیاری از این محصولات در کانادا تولید نشده و برای فروش در بازار کشور ما نیستند، بلکه بلکه توسط اشخاص ثالث وارد شده‌اند و در فروشگاه‌های سراسر کشور به فروش رفته‌اند. همچنین ممکن است مصرف‌کنندگان این محصولات را به صورت آنلاین خریداری کرده باشند.»

آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا در خصوص مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌داری که با قوانین کانادا تطابق ندارند، هشدار داد.

میزان مجاز هر وعده غذایی کافئین در کانادا ۱۸۰ میلی‌گرم است. دلیل این موضوع نیز اثرات مخرب استفاده بیش از حد کافئین در کودکان، زنان باردار و شیرده و افراد حساس به کافئین می‌باشد. نوشیدنی‌های قوی‌تر می‌توانند موجب بی‌خوابی، کج خلقی، سردرد و عصبانیت شوند.

به گفته CFIA، شهروندان باید از مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زای که بیش از ۱۸۰ میلی‌گرم کافئین در هر وعده دارند و برچسب آن‌ها به صورت دوزبانه نیست پرهیز کنید. اگر این نوشیدنی‌ها را خریداری کرده‌اید باید آن‌ها را به فروشگاه مربوطه پس دهید.

برای مشاهده فهرست نوشیدنی‌های جمع‌آوری شده به وب‌سایت CFIA‌ مراجعه کنید. آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا هشدار داده است که فروش و توزیع محصولات موجود در لیست اعلامی مشمول جریمه و پیگرد قانونی می‌شود.

منبع: CTV News