Saturday, April 27, 2024
5.2 C
Calgary

کانادایی‌ها به آینده طبقه متوسط امیدوار نیستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس آخرین نظرسنجی Pollara Strategic Insights امید کانادایی‌ها به آینده طبقه متوسط در مقایسه با نه سال گذشته کمتر شده است.

بر اساس اطلاعات این شرکت تحقیقاتی از سال 2014 تاکنون تنها در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ میزان امیدواری تا این حد پایین بوده است..

در این نظرسنجی دلیل ناامیدی مردم تعریف آنها از زندگی طبقه متوسط و نگرانی‌های آنها عنوان شده است. برای مثال، در پاسخ به پرسش طبقه متوسط را تعریف کنید، بیشتر شرکت‌کنندگان زندگی آسوده با درآمد متوسط و امکان خرید خانه را به عنوان معیارهای اصلی خود معرفی کرده‌اند.

به گفته یکی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، چالش کمبود پول باعث ایجاد استرس و نگرانی می‌شود. ۴۳ درصد کانادایی‌ها نگران این مشکل هستند. بسیاری از این افراد هیچ‌ پس‌اندازی ندارند و ۱۵ درصد آنها قادر به تامین هزینه‌های ماهانه زندگی خود نیستند.

طبق اطلاعات این نظرسنجی بسیاری از شرکت‌کنندگان به بهبود شرایط برای نسل‌های آینده نیز امیدی ندارند. در حال حاضر تنها ۵۲ درصد کسانی که فرزند دارند گمان می‌کنند که آنها با تلاش و کوشش می‌توانند به طبقه بالاتر برسند. در سال ۲۰۲۰ این عدد ۷۹ درصد بود.

علاوه بر این، ۷۷ درصد از افراد تصور می‌کنند طبقه متوسط کانادا در حال از بین رفتن است.

در این بین کسانی که درآمد ۱۵۰٬۰۰۰ دلار در سال دارند خود عضوی از طبقه متوسط می‌دانند. همچنین خانواده‌هایی که درآمد کمتر از ۵۰٬۰۰۰ دلار دارند نیز خود را به عنوان طبقه فقیر، کارگر و پایین معرفی می‌کنند.

این گزارش که توسط Naos Research منتشر شده نشان می‌دهد ۴۷ درصد از افراد ۱۸ تا ۳۴ سال و ۴۱ درصد از افراد ۳۵ تا ۵۴ سال برای پرداخت هزینه مسکن خود در ماه آینده نگران هستند. بر اساس این گزارش، ۴۸.۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از لحاظ مالی احساس ناخوشایندتری دارند.

نظرسنجی Pollara به شکل آنلاین و به صورت تصادفی از افراد بزرگسال انجام می‌شود. پرسش‌شوندگان از تمام استان‌ها حضور داشتند و احتمال خطای ۱.۸ درصد نیز در پاسخ‌ها وجود دارد. نظرسنجی‌های پیشین نیز در آگوست ۲۰۲۰، آپریل ۲۰۱۹، آپریل ۲۰۱۸، مارچ ۲۰۱۷، مارچ ۲۰۱۵ و نوامبر ۲۰۱۴ انجام شده بودند.

منبع: CTV News