Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

میلر ورود نیروی کار خارجی موقت را ممنوع می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، قصد دارد در سال 2024 یک ممنوعیت موقت را برای ورود نیروی کار خارجی وضع کند. او افزود که سال آینده اصلاحاتی را برای مقابله با ورود پرتعداد کارگران خارجی انجام خواهد داد.

میلر در بخش دیگر صحبت‌هایش اظهار داشت که میان بحران مسکن و ورود تعداد بالای دانشجویان و نیروی کار خارجی ارتباط وجود دارد. او در ادامه به خبرنگاران گفت که تعداد کسانی که به شکل موقت وارد کانادا شده‌اند به طرز چشمگیر افزایش پیدا کرده است.

او گفت: “من در تلاش هستم تا بر مقابله با تبعات منفی سیستم کنونی تمرکز کنم. این سیستم برای مدت طولانی و به شکل نامنظم فعالیت کرده و تاثیرات مخرب بسیاری به بار آورده است.”

بخش زیادی از کارگران خارجی موقت را نیروی کار خارجی در بخش کشاورزی و دانشجویان بین‌المللی با مجوز کار پس از فارق‌التحصیلی، تشکیل می‌دهند.

این اظهارات میلر پس از آن بیان می‌شود که به تازگی اداره آمار کانادا از رشد 430,000 نفری جمعیت در سه‌ماهه سوم سال 2023 خبر داده بود. این بالاترین رقم رشد جمعیت کانادا در بازه زمانی سه‌ماهه، از سال 1957 به اینسو، است. بر اساس این گزارش جمعیت کنونی کانادا از 40.5 میلیون نفر عبور کرده است و 313,000 نفر آن را مهاجران تشکیل می‌دهند.

البته این اولین بار نیست که میلر به بحران مهاجران در کانادا می‌پردازد. او در ماه دسامبر و با هدف کاستن از تعداد درخواست‌ها برنامه دانشجویان خارجی را تغییر داد. حال متقاضیان باید دو برابر رقم استطاعت مالی را در هنگام ثبت درخواست خود ارائه دهند.

او همچنین اظهار داشت در صورتی که استان‌هایی چون انتاریو با کالج‌هایی که به کارخانه تولید فارغ‌التحصیلان خارجی تبدیل شده‌اند برخورد نکند، مجوزهای تحصیل آن‌ها را لغو می‌کند.

مارک میلر همچنین افزود که استان‌ها باید دادن مجوز به کالج‌های ثانویه و زیرشاخه را متوقف کنند. او گفت در صورتی که استان‌ها نتوانند برای کاهش تعداد دانشجویان خارجی اقدام کنند گام‌های بیشتر را بر می‌دارد. وی تاکید کرد در صورتی که دوران پاندمی را فاکتور بگیریم تعداد دانشجویان خارجی به شکل غیرقابل باور افزایش پیدا کرده است.

منبع: Business Today