Saturday, April 27, 2024
6.6 C
Calgary

بهترین مسیرهای اسکی کراس کانتری در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر جزو آن دسته از اسکی‌بازان هستید که توان راید در مسیرهای پرشیب کوهستانی را ندارید، اما از طبیعت برفی و مناظر زمستانی لذت می‌برید باید به مسیرهای کراس کانتری بروید. خوشبختانه در نزدیکی شهر کلگری تعداد زیادی مسیر کراس کانتری برای اسکی‌بازان مبتدی تا حرفه‌ای وجود دارد.

در ادامه با نه مورد از بهترین مسیرهای کراس کانتری در کلگری آشنا می‌شویم.

East Village Nordic Loop

این مسیر جذاب و یک کیلومتری درست در قلب شهر و در زمین‌های Fort Calgary قرار داشته و می‌توان آن را با snowshoe یا اسکی پیمود. برای این منظور باید تجهیزات لازم را همراه برده و از ساعت 7 صبح تا 10 شب خود را به آنجا برسانید. این مسیر لوپ جمعه‌ها برف‌کوبی شده و برای دسترسی به پارکینگ Fort Calgary باید خود را از 8th Avenue و 6th Street SE به Elbow River Traverse Bridge برسانید.

زمان: هر روز از ساعت 7 صبح تا 10 شب، مسیر روزهای جمعه برف‌کوبی می‌شود.

آدرس: Fort Calgary (750 9th Avenue SE, Calgary)

هزینه: رایگان

South Glenmore Park

هرچند مسیرهای موجود در این پارک برف‌کوبی نمی‌شوند اما در بین شهروندان محبوب فراوانی دارند. برای دسترسی به پارکینگ باید به 90th Avenue SW بروید. این پارک نسبتا بدون شیب بوده و مناظر آن بسیار دیدنی هستند.

زمان: هر روز از ساعت 5 صبح تا 11 شب

آدرس: South Glenmore Park (90th AVENUE AND 24TH Street SW, Calgary)

هزینه: رایگان

Lakeview Golf Course

این مسیر که توسط Calgary Parks برف‌کوبی و بازسازی می‌شود به زیبایی از میان زمین گلف عبور کرده و دارای فراز و فرودهای مختصر است. از اینجا منظره بسیار تماشایی به طبیعت اطراف و دریاچه Glenmore Reservoir خواهید داشت.

زمان: هر روز، به شرایط جوی بستگی دارد

آدرس: Lakeview Golf Course (5840 19th Street SW, Calgary)

هزینه: رایگان

Confederation Golf Course

مسیرهای این مجموعه بطور مرتب توسط اعضای داوطلب Foothills Nordic Ski Club برف‌کوبی و بازسازی می‌شوند. این مسیرها بصورت لوپ در پارک کشیده شده و بین 0.13 تا 2.16 کیلومتر طول دارند.

زمان: پارکینگ مجموعه روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 9 شب و روز های جمعه تا یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 6 عصر باز است. در تمام ساعات می‌توان پیاده وارد مجموعه شد.

آدرس: Confederation Golf Course (3204 Collingwood Drive NW, Calgary)

هزینه: رایگان

Bowness Park

وظیفه برف‌کوبی و نگهداری از مسیرهای کراس کانتری این پارک بر عهده Calgary Parks بوده و سفری جذاب در ساحل Bow River برایتان رقم می‌زند. اگر پس از اسکی انرژی کافی داشتید می‌توان به دیگر ورزش‌های زمستانی جذاب ازجمله ice biking در برکه و مسیر یخ‌زده Bowness Park نیز مشغول شد.

زمان: هر روز از ساعت 5 صبح تا 11 شب

آدرس: Bowness Park (8900 48th Avenue NW, Calgary)

هزینه: رایگان

Shaganappi Point Golf Course

اسکی در این مجموعه به شما فرصت لذت بردن از منظره‌های تماشایی مرکز شهر کلگری را داده و علاوه بر آن امکان skate-skiing و snowshoeing نیز برای علاقه‌مندان وجود دارد. مسیرهای کراس کانتری حداقل یکبار در هفته توسط اعضای داوطلب Shaganappi Nordic Operations Club برف‌کوبی و بازسازی می‌شوند.

زمان: ورودی‌های مجموعه در روزهای زمستان هر روز و در تمام ساعات باز هستند

آدرس: Shaganappi Point Golf Course (1200 26th Street SW, Calgary)

هزینه: رایگان

Fish Creek Provincial Park

مسیرهای اسکی این پارک همگانی هستند اما از آنجایی که برف‌کوبی و علامت‌گذاری شده نیستند باید با آمادگی و دانش کافی وارد آن‌ها شوید. Fish Creek جزو بزرگترین پارک‌های شهری آمریکای شمالی بوده و مسیرهای جذاب بسیاری برای علاقه‌مندان به اسکی دارد.

زمان: پارک از تاریخ 1 اکتبر تا 31 مارچ هر روز از ساعت 8 صبح تا 8 شب و از تاریخ 1 اپریل تا 30 سپتامبر هر روز از ساعت 8 صبح تا 10 شب باز است.

آدرس: Fish Creek Provincial Park, Calgary (multiple day-use areas)

هزینه: رایگان

West Bragg Creek Provincial Recreation Area

این منطقه حفاظت‌شده با 50 دقیقه رانندگی از مرکز شهر کلگری قابل دسترس بوده و دارای بیش از 66 کیلومتر مسیر برف‌کوبی شده و مشخص و 15 مسیر لوپ است. هرکس با هر سطح از توانایی می‌تواند برای اسکی به West Bragg Creek برود.

زمان: هر روز باز است.

آدرس: West Bragg Creek Provincial Recreation Area (located at the end of West Bragg Creek Road)

هزینه: برای پارک خودرو خود در پارک‌های استانی و نواحی عمومی Kananaskis و Bow Valley باید Kananaskis Conservation Pass داشته باشید؛ این مناطق شامل West Bragg Creek Provincial Recreation Area نیز می‌شود. هزینه مجوز روزانه 15 دلار و سالانه 90 دلار است.

Canmore Nordic Centre Provincial Park

اگر امکان سفر نسبتا طولانی‌تر به خارج از شهر را دارید بهترین مقصد برای لذت بردن از مسیرهای کلاسیک کراس کانتری آلبرتا پارک استانی Canmore Nordic Centre خواهد بود. در اینجا مسابقات اسکی cross-country المپیک زمستانی 1988 برگزار شده و دارای بیش از 65 کیلومتر مسیر برف‌کوبی شده و طبیعی برای هر سطح از مهارت و توانایی است. پس از رسیدن به پارک می‌توان در اقامتگاه روزانه استراحت کرده و پس از گرم شدن و خوردن کافه و غذا و پوشیدن لباس و تجهیزات به دل مسیرهای متعدد پارک رفت.

زمان: مجموعه هر روز از ساعت 9 صبح تا 5:30 عصر باز است.

آدرس: Canmore Nordic Centre Provincial Park (1988 Olympic Way, Canmore)

هزینه: مجوز استفاده روزانه از مجموعه برای بزرگسال‌ها 15 دلار بوده و مجوز فصلی به قیمت 180 دلار فروخته می‌شود.

منبع: Daily Hive