Sunday, April 28, 2024
12.4 C
Calgary

پروژه‌های عمرانی مهم کلگری در سال 2024

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق برنامه‌ریزی‌ها در سال جدید پروژه‌های عمرانی بسیاری در کلگری کلید خواهند خورد. اما در این بین برخی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و چهره شهر را دگرگون می‌کنند. تکمیل این پروژه‌ها تاثیرات اقتصادی مثبت برای شهر دارد و می‌توانند کیفیت زندگی شهروندان را بهبود دهند.

در این مطلب با پروژه‌های عمرانی مهم کلگری در سال 2024 آشنا می‌شویم.

توسعه مجموعه BMO

این پروژه با بودجه 500 میلیون دلاری قصد دارد مجموعه BMO را توسعه دهد و کل مساحت طبقات آن را به بیش از یک میلیون فوت مربع برساند. به این ترتیب مساحت آن به میزان تقریبا دو برابر فضای قابل اجاره کنونی خواهد رسید. در صورت تکمیل این عملیات BMO به بزرگترین سازه از این دست در غرب کانادا تبدیل می‌شود.

به گفته سازمان Calgary Municipal Land Corporation (CMLC)، که مدیریت پروژه را بر عهده دارد، اجرای این برنامه عمرانی کلگری را به میزبان بسیاری از رویدادهای بین‌المللی و جلسات کنوانسیون‌ها تبدیل می‌کند.

احداث مرکز همایش جدید

مرکز همایش جدید کلگری یک مجموعه پیچیده و چند منظوره خواهد بود.

قرار است این مجموعه جایگزین Saddledome به عنوان خانه Calgary Flames شود. با ساخت این سازه بسیاری از خوانندگان مشهور برای اجرای کنسرت به کلگری می‌آیند و برنامه‌های سرگرمی‌ شهر افزایش پیدا می‌کند.

از دسامبر 2023 تیم سازنده همراه با مشاوران طراحی عملیات فاز طراحی مرکز همایش، مجموعه اجتماعات و سالن‌های عمومی اطراف آن را شروع کرده‌اند.

به گفته مسئولان شهر کلگری اجرای پروژه در مراحل ابتدایی قرار دارد و تکمیل آن چند ماه زمان می‌برد.

پیشبینی می‌شود عملیات ساخت این مرکز همایش در سال 2024 شروع شود و تکمیل آن 1.2 میلیارد دلار هزینه خواهد برد.

تبدیل ادارات به منازل مسکونی

این برنامه با هدف استفاده از ساختمان‌های اداری متروک و اصلاح بافت مرکز شهر اجرا می‌شود. بر این اساس برج‌هایی که در دوران پاندمی و افزایش دورکاری خالی از فضای اداری شدند و همچنان متروک هستند به منازل مسکونی تبدیل خواهند شد.

هدف این برنامه تغییر کاربری 17 ساختمان شهر است تا 2,300 واحد مسکونی جدید در اختیار شهروندان قرار گیرد. در حال حاضر 13 پروژه به تایید رسیده‌ و چهار پروژه نیز در انتظار دریافت مجوز هستند.

تغییرات در مرکز Arts Commons

پروژه تغییر و بروزرسانی مرکز Arts Commons با همکاری و توافق مسئولان این مجموعه، شهرداری کلگری و CMLC انجام خواهد شد.

این برنامه شامل توسعه و مدرن‌سازی مرکز می‌شود و 480 میلیون دلار هزینه خواهد برد. پروژه در دو فاز اجرا می‌شود و انتظار می‌رود عملیات آن از امسال آغاز گردد.

این برنامه ارتباط نزدیکی با پروژه بروزرسانی Olympic Plaza دارد. هر دوی این عملیات با هدف احیا و افزایش جذابیت مرکز شهر انجام می‌شوند.

تغییرات در Olympic Plaza

بر اساس این پروژه Olympic Plaza شاهد بروزرسانی و بازطراحی کامل خواهد بود. این مجموعه به عنوان نماد فرهنگی شهر شناخته می‌شود و میزبانی مسابقات المپیک زمستانی 1988 را در کارنامه دارد.

طراحان این پروژه در آخرین روزهای سال گذشته از اجرای این برنامه خبر دادند و زمان‌بندی عملیات ساخت‌وساز و جزئیات بودجه به زودی اعلام می‌شوند.

به منظور سرعت بخشیدن به اجرای عملیات بازسازی و توسعه Olympic Plaza و Arts Commons، در پایان سال جاری برگزاری رویدادها و برنامه‌ها در این مجموعه موقتا متوقف خواهد شد.

برای شروع این عملیات و تامین تدارکات تیم طراحی و توسعه چهل میلیون دلار در نظر گرفته شده است؛ با این وجود سازندگان بر لزوم تخصیص بودجه بیشتر در مراحل بعدی تاکید کرده‌اند.

پروژه استادیوم چند منظوره Foothills

پروژه ساخت مجموعه ورزشی Foothills بسیاری از نیازهای ورزشی شهروندان کلگری را برطرف می‌کند. با تکمیل این استادیوم اهالی کلگری به امکانات ورزشی و سرگرمی گوناگون دسترسی پیدا می‌کنند؛ علاوه بر این استادیوم می‌تواند از رویدادها و مسابقات ملی و بین‌المللی گوناگون میزبانی کند.

این مجموعه شامل یک زمین فوتبال استاندارد، زمین دو و میدانی استاندارد، زمین تنیس، مرکز تناسب اندام و اتاق‌های چندمنظوره می‌شود.

ساخت این پروژه ورزشی در جولای 2023 به تایید اعضای شورای شهر رسید. در حال حاضر شهرداری مشغول برداشتن گام‌های جدید برای ساخت استادیوم است که شامل تعریف فرایند توسعه و استراتژی تدارکات می‌شود.

پیشبینی می‌شود ساخت این مجموعه در مجموع 380 میلیون دلار هزینه ببرد. بازه زمانی تعیین شده برای ساخت استادیوم پنج سال پس از تخصیص بودجه است.

شبکه شبکه قطار Green Line

بزرگترین بودجه زیرساختی تاریخ کلگری به مبلغ 5.5 میلیارد دلار به احداث این شبکه قطار اختصاص پیدا کرده است. بخش زیادی از این مبلغ بابت خرید زمین‌ها در بخش‌های جنوبی پروژه صرف شده است تا امکان ریل‌گذاری وجود داشته باشد.

قرار است عملیات عمرانی فاز اول پروژه از شپرد تا اوکر در سال 2024 شروع شود. این شبکه جنوب‌شرق کلگری را به مرکز شهر و سپس به مسیرهای LRT و MAX BRT متصل می‌کند.

جدول زمان‌بندی پروژه در ادامه تعیین خواهد شد، اما طبق برآوردها ساخت این شبکه ریلی پنج تا شش سال زمان می‌برد.

منبع: Daily Hive