Saturday, April 27, 2024
5.2 C
Calgary

فراخوان 93,000 اتومبیل فورد به دلیل وجود نقص فنی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت فورد به دلیل وجود نقص فنی حدود 93,000 دستگاه از اتومبیل‌های خود در کانادا را فراخوانده است.

این اطلاعیه شامل برخی از مدل‌های فورد اکسپلورر می‌شود که بین سال‌های 2011 تا 2019 تولید شده‌اند.

در این گزارش آمده که شرکت فورد در سال 2018 یک گزارش غیر رسمی از طرف اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات‌متحده (NHTSA) دریافت کرد. در این گزارش به جدا شدن قطعات تزئینی خارجی از روی ستون A در خودروهای MY Explorer که بین سال‌های 2012 تا 2014 تولید شدند، اشاره شده بود.

در آگست 2023 سازمان حمل‌ونقل کانادا نیز با توجه به گزارش‌هایی که از رانندگان دریافت کرده بود همین موضوع را به شرکت فورد گزارش کرد.

یکی از سخنگویان شرکت‌ فورد در گفت‌وگو با دیلی‌هایو اظهار داشت این قطعه تزئینی بر روی ستون A و در کنار پنجره نصب شده است.

فورد اکسپلورر دارای براکت‌های پلاستیکی است که با کلیپس به بدنه متصل می‌شوند؛ به همین دلیل در صورت نصب نامناسب می‌توانند پس از مدتی از براکت جدا شوند.

در گزارش فورد آمده: “جدا شدن قطعه تزئینی خارجی این مدل‌ها در هنگام رانندگی می‌تواند برای دیگر خودروها خطرساز باشد و احتمال بروز تصادفات را افزایش دهد.”

بر این اساس مالکین خودرو می‌توانند با بررسی وضعیت قطعه و در صورت وجود فاصله با بدنه از جدا شدن قطعه پیشگیری کندد. علاوه بر این در صورت جدا شدن قطعه، هنگام حرکت، صدای باد اضافی در ناحیه ستون A و اطراف شیشه‌ها تولید می‌شود.

بنابر اعلام شرکت فورد حدود 2.4 میلیون مشتری در سراسر دنیا تحت تاثیر این فراخوان قرار گرفته‌اند.

در ماه مارچ گذشته نیز بیش از 80,000 خودروی فورد به دلیل وجود نقص در برف‌ پاک‌کن و سیستم ترمز فراخوانده شدند. سه ماه بعد هم هزاران دستگاه SUV لوکس پس از ثبت مواردی از آتشسوزی ناگهانی موتور در ایالات‌متحده، چین و کانادا، جمع‌آوری شدند.

منبع: Daily Hive