Saturday, April 27, 2024
1.8 C
Calgary

درخواست برای حذف مالیات 100 دلاری بیمه خودرو در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام فدراسیون بیزینس مستقل کانادا (CFIB) و اداره بیمه کانادا (IBC)، دولت آلبرتا باید دو مالیات که حدود 100 دلار هزینه بیمه‌نامه خودروها در استان را افزایش می‌دهند، حذف کند.

این دو نهاد تجاری خواستار حذف این مالیات‌ها از بودجه استانی در سال 2024 شده‌اند؛ به گفته آن‌ها دولت آلبرتا یک مالیات بر حق بیمه (IPT) 4 درصدی را در سیاست صدور بیمه خودروها در نظر می‌گیرد.

میزان مالیات IPT دریافتی از سال 2018 تاکنون رشد 29 درصدی داشته و به تنهایی هزینه اعمال شده برای رانندگان آلبرتایی را بیش از 1 میلیارد دلار افزایش داده است. بنابراین حذف این مالیات یک صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌های رانندگان خواهد بود.

دومین مالیات که CFIB و IBC بر حذف آن اصرار دارند مربوط به بازیابی هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی است. این مالیات با هدف جبران هزینه‌های این بخش اعمال می‌شود و در سال 2024 رشد 28 درصدی (86.8 میلیون دلاری) خواهد داشت.

با احتساب این دو مالیات هر راننده آلبرتایی باید حدود 100 دلار هزینه بیشتر برای بیمه کردن سالانه خودروی خود بپردازد.

آرون ساترلند، رئیس دفاتر IBC در غرب کانادا، در اینباره گفت: “بازار بیمه اتومبیل آلبرتا، به دلیل تورم، شرایط اقلیمی پرمخاطره، رشد سرقت خودروها و افزایش هزینه‌های قانونی گوناگون به شدت تحت فشار قرار دارد. IBC در تلاش است تا با همکاری دولت استانی اصلاحات لازم را برای رسیدگی به این هزینه‌ها و کاهش قیمت بیمه اتومبیل انجام دهد. ما در این شرایط از مقامات می‌خواهیم تا IPT و مالیات بازیابی هزینه مراقبت‌های بهداشتی را، با هدف کمک به رانندگان، حذف یا به صورت موقت متوقف کنند.”

ساوانا جانسن، دبیر مطبوعاتی هیئت خزانه‌داری و دارایی آلبرتا، در واکنش به این تحولات گفت: “دولت در حال بررسی تمام گزینه‌های موجود برای کاستن از هزینه بیمه اتومبیل در آلبرتا است و کلیه پیشنهادات و توصیه‌های ارائه شده از طرف شهروندان و کارشناسان بیمه را در نظر می‌گیرد.”

جانسن در بخش دیگر صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که مقامات آلبرتا یک مشاور خارجی را برای انجام تحلیل عمیق با هدف ایجاد اصلاحات بلندمدت، مامور کرده است.

او افزود: “در این برنامه مدل‌های بیمه در دیگر نواحی کانادا و کشورهای خارجی نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند. نتایج این بررسی به انجام تصمیم‌گیری‌های بهتر و پایدارتر کمک خواهد کرد؛ به این ترتیب می‌توان راه‌حل‌های بلندمدت را برای رسیدگی به هزینه بیمه در آلبرتا دنبال کنیم.”

منبع: Daily Hive