Sunday, April 28, 2024
7.2 C
Calgary

بررسی قیمت مسکن آلبرتا طی دهه گذشته

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود رشد کم‌سابقه عرضه مسکن در بازار کلگری و ادمونتون، به دلیل افزایش تقاضا شاهد بالا رفتن قیمت‌ها در سال گذشته بودیم.

گزارش اخیر Zoocasa‌ نشان می‌دهد که قیمت خانه تک‌خانواده در بیشتر نواحی کانادا، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳، تقریبا دو برابر شده است.

همزمان در این بازه زمانی نرخ وام مسکن به بالاترین حد خود در ۱۵ سال گذشته رسیده است.

پلتفرم Zoocasa برای تهیه این گزارش قیمت‌‌ خانه تک‌خانواده در ۱۹ شهر کانادا را، در ماه دسامبر ۱۰ سال گذشته، بررسی کرده است.

با وجود رشد قیمت مسکن در سراسر کشور، افزایش قیمت مسکن در آلبرتا نسبت به دیگر نقاط بیشتر است.

با وجود افزایش بی‌سابقه قیمت مسکن کلگری طی ماه‌های اخیر، میانگین ۱۰ ساله قیمت خانه در این شهر کمتر از میانگین کشور است. قیمت خانه تک‌خانواده در کلگری از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳ افزایش ۴۰.۶ درصدی را تجربه کرد که بسیار کمتر از افزایش ۸۶.۸ درصدی در سراسر کانادا است.

میانگین قیمت خانه تک خانوار در کلگری طی ۱۰ سال گذشته ۱۸۳٬۴۰۰ دلار افزایش پیدا کرده و از ۴۵۲٬۲۰۰ دلار در دسامبر ۲۰۱۳ به ۶۳۵٬۶۰۰ دلار در دسامبر ۲۰۲۳ رسیده است.

در این بین قیمت خانه تک‌خانواده در ادمونتون نسبت به ۱۹ شهر دیگر کمتر افزایش کمتری داشته و پس از رجینا پایین‌ترین رشد را تجربه کرده است.

میانگین قیمت خانه تک‌خانواده در ادمونتون طی دهه گذشته ۴۹٬۹۰۰ دلار رشد را نشان می‌دهد.

به باور کارشناسان این روند افزایشی در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

طبق گزارش Royal LePage که پیش از این منتشر شده بود، امسال قیمت مسکن در کلگری ۸ درصد افزایش پیدا می‌کند که ۲.۵ درصد از میانگین ملی بیشتر است.

بر اساس گزارش این شرکت املاک و مستغلات کانادایی، ادمونتون همچنان یکی از اقتصادی‌ترین بازارهای املاک و مستغلات کشور است و پیش‌بینی می‌شود قیمت یک خانه معمولی تا پایان سال جاری به ۴۴۳٬۲۴۸ دلار برسد.

منبع: Daily Hive