Sunday, April 28, 2024
15.5 C
Calgary

فراخوان 7,000 خودرو تویوتا به دلیل احتمال انفجار ایربگ

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تویوتا کانادا طی یک اطلاعیه از وجود نقص فنی در ایربگ برخی اتومبیل‌های خود خبر داد، ایرادی که می‌تواند منجر به انفجار آن شود. این اطلاعیه بیش از 7,000 خودرو را شامل می‌شود و مالکین باید تا زمان رفع ایراد از رانندگی با آن‌ها جدا خودداری کنند.

بر اساس این اطلاعیه پیش از این نیز یک فراخوان برای همین مدل‌های تویوتا و لکسس صادر شده بود. این خودروها به ایربگ سرنشین جلو با پیشران تاکاتا مجهز هستند و یک مدل تویوتا نیز ایربگ راننده با این نوع پیشران را دارد.

پیشران ایربگ تاکاتا به مرور زمان و پس از تماس با رطوبت محیط یا نوسان دمایی بالا دچار آسیب می‌شود.

به گفته یک سخنگوی تویوتا این اطلاعیه جدید نیست و درخواست “رانندگی نکنید” به عنوان بخشی از استراتژی فراخوان محصولات مجهز به ایربگ تاکاتا صادر شده است. این فراخوان تقریبا از یک دهه پیش صادر شده است و مقامات تویوتا امیدوارند به تمام مالکین اطلاع‌رسانی شود.

در حاضر حدود 7,300 اتومبیل در کانادا تحت تاثیر این فراخوان قرار گرفته‌اند:

  • تویوتا کرولا مدل 2003 تا 2004 (5,000 دستگاه)
  • تویوتا کرولا ماتریکس مدل 2003 تا 2004 (1,600 دستگاه)
  • تویوتا RAV4 مدل 2004 تا 2005 (700 دستگاه)

آن دسته از مالکین که گمان می‌کنند اتومبیل آن‌ها مشمول این فراخوان می‌شود باید با مراجعه به وبسایت تویوتا لیست کامل خودروها را مشاهده کنند.

سخنگوی تویوتا در اینباره گفت: “گام بعدی برای مالکین این مدل‌ها آن است که با یکی از نمایندگی‌های تویوتا تماس بگیرند تا این پروسه به صورت رایگان برای آن‌ها انجام شود.

به گفته شرکت تویوتا، تا این تاریخ هیچ موردی از انفجار پیشران ایربگ تاکاتا در کانادا رخ نداده است.

منبع: Daily Hive