Tuesday, May 7, 2024
6 C
Calgary

هوای گرم‌تر از نرمال ماه فوریه در راه آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان Environment and Climate Change Canada پیشبینی هوای آلبرتا برای ماه فوریه را منتشر کرده است. بر این اساس دماهای بالاتر از نرمال را در استان خواهیم داشت، اما همچنان احتمال ورود هوای سرد وجود دارد.

آلیسا پیدرسون، هواشناس ECCC، در اینباره گفت: “شهروندان آلبرتا در روزهای باقی مانده از زمستان دماهای بالاتر از نرمال را تجربه خواهند کرد.”

استقرار پدیده ال‌نینو قدرتمند باعث شد تا کانادا گرم‌ترین ماه دسامبر را در سال گذشته تجربه کند؛ از اینرو ثبت دماهای نرمال یا بالاتر از نرمال دور از انتظار نیست.

طبق نقشه‌های ماهواره‌ای به احتمال زیاد دماهای بالاتر از نرمال در ماه فوریه ثبت می‌شوند. میزان بارش معمول در ماه ژانویه و فوریه 12 تا 15 میلی‌متر است. به گفته پیدرسون این رقم در ماه فوریه تکرار می‌شود و احتمال ثبت رکوردهای بالاتر نیز وجود دارد.

کارشناسان هواشناسی وضعیت جوی آلبرتا در زمستان جاری را ناشی از تاثیرات ال‌نینو می‌دانند، شرایطی که طی دوره‌های پیشین در سال 2015 و 1997 نیز شاهد آن بودیم.

با اینحال پیدرسون ورود هوای سرد در ماه فوریه را دور از انتظار نمی‌داند.

البته دماهای بالاتر از نرمال تنها مختص آلبرتا نیست و طبق پیشبینی ماهانه ECCC دیگر استان‌های مرکزی نیز همین شرایط را تجربه می‌کنند.

این امید وجود دارد که بخشی از نواحی استان بارش‌های سنگین بهاری را در ماه مارچ و اپریل تجربه کنند. از نظر تاریخی آلبرتا بیشترین بارش برف را در این دو ماه تجربه می‌کند و جون نیز پر باران‌ترین ماه سال است.

منبع: Daily Hive