Saturday, April 27, 2024
5.2 C
Calgary

نگرانی درباره رشد جمعیت کانادایی‌ها در نواحی ساحلی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارش اداره آمار کانادا هر روز بر تعداد شهروندانی که نواحی ساحلی را برای زندگی انتخاب می‌کنند افزوده می‌شود. دلیل این تصمیم شرایط آب‌وهوایی بهتر و مناظر تماشایی این نواحی است.

طبق این گزارش در سال 2021 بیش از 3.2 میلیون نفر در سواحل غربی سکونت داشتند و 2.2 میلیون نفر از ساکنین شرق کانادا نیز در محدوده 10 کیلومتری ساحل زندگی می‌کردند.

در فاصله سال‌های 2016 تا 2021 جمعیت شهروندانی که در سواحل زندگی می‌کردند 5.3 درصد افزایش یافت.

به گفته این آژانس زندگی در اکوسیستم ساحلی و نزدیکی اقیانوس مزایای گوناگونی دارد.

با این وجود نگرانی‌های بسیاری درباره شرایط این جوامع ساحلی وجود دارد، مخصوصا آنکه حدود نیم میلیون نفر از آن‌ها در ارتفاع کمتر از 5 متر از سطح دریا زندگی می‌کنند. در این بین مهمترین خطر بالا آمدن آب دریا است.

این آمار نشان می‌دهد که جمعیت کانادایی تحت خطر که در سواحل اقیانوس آرام زندگی می‌کنند دو برابر جمعیت ساکن در سواحل اقیانوس اطلس است.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد که سه چهارم این رشد متعلق به سواحل اقیانوس آرام است.

بین سال‌های 2016 تا 2021 سواحل جنوبی بریتیش‌کلمبیا (بین کوهستان ونکوور آیلند و کوهستان المپیک) بیشترین رشد جمعیت را داشت. باقی ارقام نیز متعلق به Pictou County در نواسکوشیا و جنوب نیو برانزویک است.

با این وجود تمام سواحل کانادا شاهد رشد جمعیت نیستند. طبق این گزارش بین سال‌های 2016 تا 2021 در نیوفاندلند شاهد کاهش جمعیت 11 هزار نفری بودیم.

بالا آمدن آب دریا به دلیل تغییرات اقلیمی اهمیت حفاظت از این نواحی را بیشتر می‌کند. به گفته اداره آمار کانادا شناخت نواحی در خطر می‌تواند به ارائه راه‌حل‌های زیست‌محیطی بهتر برای ترمیم اکوسیستم و حفاظت از آن بیانجامد.

منبع: Daily Hive