Monday, April 29, 2024
5.9 C
Calgary

رشد چشمگیر جمعیت موش‌ها در حومه شهرها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس اعلام شرکت مبارزه با آفات Abell به تازگی جمعیت موش‌ها در حومه شهرهای کانادا افزایش چشمگیر پیدا کرده است.

به طور کلی شهرها به عنوان محل زندگی موش‌ها شناخته می‌شوند، اما به نظر می‌رسد این الگو در حال تغییر است و حومه شهرها نیز درگیر این مشکل شده‌اند.

مایک هایمباخ، معاون توسعه تجاری شرکت Abell، در اینباره گفت: “شرکت ما در سال 2020 و با وجود شیوع پاندمی شاهد رشد 50 درصدی تماس‌های مرتبط با موش‌ بود. از آن زمان تاکنون این تماس‌ها افزایش 24 درصدی پیدا کرده است. رشد چشمگیر این آفت خاص می‌تواند خطرناک باشد و انتظار داریم روند کنونی همچنان ادامه پیدا کند.”

بنابر اعلام این شرکت در گذشته بیشترین تماس‌ها مربوط به مراکز شهری نزدیک به اسکله، هتل‌ها و رستوران‌ها بود. حجم بالای زباله‌ها در این نقاط موجب جذب موش‌ها و رشد سریع جمعیت آن‌ها می‌شود.

این شرایط با شروع پاندمی و تعطیلی تغییر کرد زیرا دیگر خبری از منابع غذایی در این نقاط نبود. در نتیجه همزمان با شروع پروژه‌های زیرساختی بزرگ شاهد مهاجرت گسترده جمعیت موش‌ها به حومه شهرها بودیم.

هایمباخ در اینباره گفت: “سرعت زاد و ولد موش‌ها بسیار بالا است و همین موضوع سبب رشد ناگهانی تماس‌ها از نواحی مسکونی در حومه شهرها شده است. این موجودات به هیچ عنوان قصد رفتن از این مناطق را ندارند و بدون شک وضعیت فعلی ادامه‌دار خواهد بود.”

موش‌ها می‌توانند به راحتی از شکاف‌های کوچک عبور کنند، به همین دلیل شانس ورود آن‌ها به منازل و ساختمان‌ها بسیار زیاد است. برای جلوگیری از این موضوع باید شیار و شکاف‌های موجود در ساختمان را بپوشانید.

برخی از مهمترین راهکارها برای مقابله با ورود موش عبارتند از:

  • همیشه بیرون منزل شامل پنجره‌ها، شیار درب، فونداسیون و سیستم تهویه را بازرسی کنید
  • مطمئن شوید دریچه‌ها، مجاری و دهانه‌های تاسیسات هیچ شکافی نداشته باشند
  • از بسته بودن سطل‌های زباله اطمینان حاصل کنید تا سبب جذب موش‌ها نشوند
  • ظرف غذای پرندگان را جمع‌آوری کنید زیرا منبع غذایی محبوب موش‌ها است
  • وسایل و لوازم اضافی را از حیاط خود خارج کنید تا امکان مخفی شدن موش‌ها وجود نداشته باشد

منبع: Daily Hive