Saturday, April 27, 2024
9.3 C
Calgary

رشد 13 درصدی اجاره‌بهای آپارتمان تکخوابه در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارش جدید اجاره مسکن Zumper نرخ اجاره‌بها در کلگری همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و هم‌اکنون به یک رکورد تاریخی رسیده است.

در حال حاضر نرخ اجاره‌بهای آپارتمان تکخوابه در مقایسه با ماه فوریه پارسال 13 درصد افزایش پیدا کرده و به حدود 1,820 دلار در ماه رسیده است. این نرخ برای اجاره آپارتمان دوخوابه با 18 درصد رشد میانگین 2,120 دلار در ماه را ثبت کرد.

هرچند این ارقام به نظر بسیار زیاد هستند، اما شرایط در ادمونتون به مراتب برای مستاجرها دشوارتر است.

طبق این گزارش هرچند ادمونتون در رتبه 21 شهرهای گران‌قیمت برای اجاره مسکن قرار دارد، اما بیشترین رشد سالانه نرخ اجاره‌بها در کشور را به ثبت رسانده است.

به طور میانگین برای اجاره یک آپارتمان تکخوابه در ادمونتون باید ماهانه 1,270 دلار بپردازید که رشد 1.6 درصدی در مقایسه با ژانویه و رشد 27 درصدی در مقایسه با فوریه 2023 را نشان می‌دهد.

در این گزارش ونکوور همچنان در صدر گران‌ترین شهرها برای اجاره خانه قرار دارد. در حال حاضر برای اجاره یک آپارتمان تکخوابه در ونکوور باید ماهانه 2,700 دلار پرداخت کنید و این رقم برای اجاره آپارتمان دوخوابه به حدود 3,800 دلار در ماه می‌رسد.

آلبرتا یکی از استان‌های کشور است که هیچ سیاستی برای کنترل نرخ اجاره‌بها ندارد و مالکین می‌توانند بدون محدودیت مبالغ اجارهس را بالا ببرند. با این وجود برخی قوانین در Residential Tenancies Act وجود دارند که چگونگی و زمان رشد نرخ اجاره‌بها را تعیین می‌کنند.

در سوی دیگر بریتیش‌کلمبیا که بالاترین ارقام اجاره‌بهای مسکن در کشور را دارد برخی سیاست‌های کنترل نرخ را به تصویب رسانده است. این سیاست‌ها میزان رشد سالانه مبلغ اجاره دریافتی از مستاجرها را تعیین می‌کنند که در حال حاضر 3.5 درصد است.

منبع: Daily Hive