Sunday, April 28, 2024
7.2 C
Calgary

آشنایی با مهمترین مشوق‌های مالیاتی برای مالکان خانه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

داشتن خانه در کانادا به هیچ عنوان ارزان نیست، اما می‌توان با استفاده از مزایا و اعتبارهای مالیاتی گوناگون تا حدی از این هزینه‌‌ها کاست.

در حال حاضر شهروندان با بحران هزینه‌های زندگی درگیر هستند، شرایطی که تهیه مواد غذایی و مسکن ارزان را به مشکل مواجه کرده است.

به همین دلیل هزینه‌های بالای زندگی ذهن بسیاری از شهروندان، مخصوصا مالکان خانه را، درگیری خود کرده است. متاسفانه در حال حاضر هیچ نشانی از کاهش نرخ بهره نیست و مالکان به دنبال راه‌های مختلف هستند تا با کمترین هزینه ممکن خانه خود را بازسازی کنند.

به تازگی آژانس درآمد کانادا (CRA) برخی از مهمترین مشوق‌های مالیاتی موجود برای مالکان خانه را معرفی کرده است.

در اطلاعیه این آژانس آمده: “ما می‌دانیم که شهروندان به دنبال راه‌هایی برای نگهداری از والدین سالمند یا اعضای ناتوان خانواده خود هستند. همچنین ممکن است یکی از شهروندان سالمند برای افزایش کیفیت زندگی خود نیازمند ایجاد برخی تغییرات در منزل باشد. از خانواده‌ها نیز به دنبال بروزرسانی منزل برای سکونت چند نسل از خانواده در زیر یک سقف هستند. در هر صورت می‌توانید هزینه‌های تغییرات محل سکونت را کاهش دهید.”

بر اساس اعلام CRA و دیگر موسسه‌های مالی، این گروه از شهروندان که مالک خانه هستند می‌توانند از شش اعتبار و مشوق مالیاتی بهره‌مند شوند. در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

Multigenerational Home Renovation Tax Credit (MHRTC)

مشوق MHRTC یک اعتبار قابل استرداد را برای هزینه‌های واجد شرایط بازسازی، به منظور ساخت یک واحد ثانویه و مستقل برای اقامت دیگر اعضای خانواده، تامین می‌کند. برای مثال اگر می‌خواهید یک واحد زیرزمینی مستقل را برای والدین خود بسازید تا در منزل شما زندگی کنند، این اعتبار مالیاتی کارایی دارد.

شما می‌توانید تا سقف 50,000 دلار، برای هزینه‌های هر بازسازی واجد شرایط و تکمیل شده، دریافت کنید. اعتبار مالیاتی برای هر درخواست مجاز به میزان 15 درصد هزینه‌ها و تا سقف 7,500 دلار است.

Home Accessibility Tax Credit (HATC)

اعتبار مالیاتی HATC یک مبلغ قابل استرداد برای تامین هزینه پروژه‌های واجد شرایط بازسازی یا نوسازی منزل است. سقف سالانه این هزینه 20,000 دلار می‌باشد.

First-time home buyers’ tax credit (HBTC)

اگر طی سال گذشته اولین منزل خود را خریداری کرده‌اید می‎‌توانید از اعتبار مالیاتی HBTC استفاده کنید. این مشوق 10,000 دلار است که 1,500 دلار به بازپرداخت مالیاتی شما اضافه خواهد کرد. شما می‌توانید با مراجعه به اینجا وضعیت خود را برای دریافت آن بررسی کنید.

اعتبار HBTC برای افراد ناتوان

اگر شما، همسر شما یا شریک زندگی شما دارای ناتوانی باشد، می‌توانید از مزایای اعتبار HBTC بهره‌مند شوید. این شرط حتی در صورتی که خانه‌اولی نیستید شامل حال شما خواهد شد. وضعیت خود را برای دریافت این اعتبار در اینجا بررسی کنید.

کسر از مالیات برای جابجایی منزل به منظور اشتغال

اگر طی سال گذشته شغل جدید پیدا کردید و برای مشارکت در آن مجبور شده‌اید محل سکونت خود را حداقل 40 کیلومتر جابجا کنید، می‌توانید تمامی هزینه‌های این جابجایی را از مالیات خود کسر کنید.

به این ترتیب هزینه پروازها، نیروهای باربر، فروش ملک، تسویه اجاره‌نامه یا رهن و تامین مسکن موقت (که می‌توانند بسیار بالا باشند) از مالیات قابل کسر هستند.

اعتبار مالیاتی کار از خانه یا خوداشتغالی

اگر یک بیزینس و شغل دارید که از خانه انجام می‌شود می‌توانید هزینه‌های استفاده از منزل برای کار را از مالیات کسر کنید. همچنین شما می‎‌توانید هزینه‌های سفر با اتومبیل را کسر کنید (باید اطلاعات آن را ثبت کنید).

اگر خوداشتغال نیستید، اما از خانه کارهای شغلی را انجام می‌دهید، امکان مطالبه هزینه‌ها را دارید. طی سال گذشته کارمندان می‌توانستند در صورت کار از خانه، حداکثر معادل 250 روز یا 500 دلار را، مطالبه کنند.

منبع: Daily Hive