Saturday, April 27, 2024
14.2 C
Calgary

کاهش درآمد لازم برای خرید خانه در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بدون شک طی سال‌های اخیر بسیاری از کانادایی‌ها توان خرید خود در بازار مسکن را از دست داده‌اند، اما پس از مدت‌ها شاهد کاهش درآمد لازم برای خرید خانه در شهرهای مختلف کشور از جمله کلگری هستیم.

گزارش جدید Ratehub.ca حداقل درآمد سالانه لازم برای خرید یک خانه معمولی در برخی از کلانشهرهای کشور را محاسبه کرده است. این گزارش با داده‌های مربوط به بازه دسامبر 2023 تا ژانویه 2024 تهیه شده است.

در ماه دسامبر پارسال شهروندان کلگری برای خرید خانه در شهر به درآمد سالانه 120,450 دلاری نیاز داشتند؛ این درحالیست که امسال این رقم به 117,100 دلار کاهش پیدا کرده است.

البته این رقم همچنان فراتر از سطح درآمد بخش زیادی از شهروندان است و رشد قیمت مسکن نیز همچنان ادامه دارد. در ماه دسامبر 2023 میانگین قیمت یک خانه در کلگری 554,500 دلار بود، اما این نرخ هم‌اکنون به 557,500 دلار افزایش پیدا کرده است.

جیمز لیرد، مدیرعامل Ratehub.ca و رئیس CanWise، با وجود تناقض‌های موجود در بازار اعتقاد دارد که شرایط کنونی در مقایسه با گذشته بهتر شده است.

او در اینباره گفت: “درآمد لازم برای خرید یک خانه در تمام شهرهای مورد بررسی روند کاهشی را نشان می‌دهد. در شهرهایی که شاهد رشد قیمت مسکن بودیم کاهش نرخ بهره برای جبران افزایش قیمت‌ها کافی بود، به همین دلیل نرخ قیمت مسکن همچنان بهبود پیدا کرد.”

در ماه ژانویه شهرهایی چون ادمونتون، ونکوور و تورنتو شاهد افت قیمت مسکن بودند. همزمان شرایط برای خرید مسکن بهتر شده است، اما با رونق گرفتن بازار به نظر می‌رسد این وضعیت چندان ادامه‌دار نخواهد بود.

بررسی‌های اتحادیه املاک و مستغلات کانادا نشان می‌دهد که هم‌اکنون شاهد رشد 22 درصدی فروش مسکن در مقایسه با سال گذشته هستیم، رکوردی که بالاترین رقم از ماه می 2021 به اینسو است.

منبع: Daily Hive