Sunday, April 28, 2024
7.6 C
Calgary

رشد تقاضا در بازار املاک کلگری با وجود کاهش عرضه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس یک گزارش جدید بازار املاک کلگری رشد ادامه‌دار فروش مسکن را تجربه می‌کند، اما تعداد خانه‌های موجود در لیست فروش بسیار پایین هستند.

طبق آمار منتشر شده توسط Calgary Real Estate Board (CREB) رشد چشمگیر فروش تاثیر زیادی بر افزایش بیش از پیش قیمت املاک داشته است.

طی ماه فوریه 2,711 واحد مسکونی در بازار عرضه شدند که 2,135 مورد از آن‌ها به فروش رسیده‌اند. این رقم رشد 23 درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

رشد فروش در این ماه باعث شد تا نرخ خانه‌های فروخته شده در مقایسه با خانه‌های موجود در لیست به 79 درصد برسد.

ان-ماری لوری، اقتصاددان ارشد CREB، در اینباره گفت: “در حال حاضر خانه‌های ورودی به لیست فروش به سرعت فروخته می‌شوند، به همین دلیل تعداد واحدهای موجود در لیست همیشه پایین است. هم‌اکنون تقاضای بسیار بالا و عرضه پایین را داریم که سبب رشد قیمت‌ها در بازار مسکن کلگری می‌شود. کمبود عرضه برای خانه‌های با قیمت کمتر از 500,000 دلار بیشتر به چشم می‌آید و در مقایسه با فوریه 2023 کاهش 31 درصدی را نشان می‌دهد. در مقابل تعداد خانه‌های گران‌قیمت موجود در لیست فروش تا حد زیادی بیشتر است.”

در این بین قیمت مسکن و نرخ رشد آن در محله‌های مختلف کلگری با یکدیگر متفاوت هستند.

بر این اساس همچنان غرب شهر با میانگین قیمت 702,900 دلار بالاترین نرخ را در بین محلات دارد. ارزان‌ترین منطقه شهر نیز محله شرق با میانگین قیمت 423,800 دلار است که بیشترین رشد قیمت سالانه به میزان 24.4 درصد را تجربه کرده است.

در این بین مرکز شهر نیز با رشد 4.8 درصدی قیمت خانه کمترین افزایش را در بین تمامی محلات داشته است.

ماه گذشته میانگین قیمت منازل detached برابر با 585,000 دلار بود که 2 درصد بیشتر از ژانویه و 10 درصد بالاتر از سال گذشته است.

منبع: Daily Hive