Saturday, April 27, 2024
14.9 C
Calgary

مالیات 200 دلاری آلبرتا برای خودروهای الکتریکی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به زودی رانندگان خودروهای الکتریکی در آلبرتا مجبور به پرداخت سالانه 200 دلار مالیات بیشتر خواهند شد.

بنابر اعلام مقامات استانی، هرچند تعداد اتومبیل‌های الکتریکی در آلبرتا هنوز بالا نیست اما با سرعت بسیار زیادی در حال رشد هستند. این در حالی است که خودروهای برقی در مقایسه با انواع احتراقی وزن بیشتری دارند و آسیب قابل‌توجهی به جاده‌ها وارد می‌کنند، اما مالکین از پرداخت مالیات سوخت معاف هستند.

به گفته آن‌ها هرچند درآمد حاصل از مالیات سوخت برای ساخت‌وساز و نگهداری از جاده‌های استانی هزینه نمی‌شود، اما رانندگان دیگر اتومبیل‌ها درباره کاهش درآمد مالیاتی و چالش‌های درازمدت آن نگران هستند.

دولت استانی با هدف رسیدگی به این موضوع یک مالیات سالانه و 200 دلاری را برای اتومبیل‌های الکتریکی وضع خواهد کرد که از تاریخ 1 ژانویه 2025 قابل اجرا است.

این مالیات توسط آن دسته از شهروندان پرداخت می‌شود که وسیله نقلیه خود را ثبت کرده‌اند. بنابر ادعای مقامات آلبرتا رقم آن به اندازه مالیات سالانه سوخت است که توسط رانندگان خودروهای احتراقی پرداخت می‌شود.

البته این مالیات برای اتومبیل‌‌های هیبریدی اعمال نمی‌شود و جزئیات بیشتر آن پس از معرفی قانون در پاییز اعلام خواهد شد.

طبق برآوردها درآمد مالیاتی این طرح در سال 2024-25 مبلغ 1 میلیون دلار خواهد بود و با رشد فروش خودروهای برقی در سال‌های 2025-26 و 2026-27 به مبلغ 5 و 8 میلیون دلار افزایش پیدا می‌کند.

به گفته مقامات استانی آن‌ها به بررسی وضعیت مالیات سوخت ادامه خواهند داد تا تغییرات ناشی از استفاده روزافزون از سوخت‌های جایگزین و تغییرات جدید برای حفاظت از درآمد مالیاتی را، در آن اعمال کنند.

به این ترتیب آلبرتا در کنار ساسکاچوان دومین استان کانادا خواهد بود که مالیات خودروهای برقی را اعمال می‌کند. ساسکاچوان در اکتبر 2021 یک هزینه را بابت تردد اتومبیل‌های برقی در جاده تعیین کرد.

منبع: Daily Hive