Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

هزینه قبوض برق آلبرتایی‌ها کاهش پیدا می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا قصد دارد با تغییر قوانین جلوی رشد ناگهانی نرخ الکتریسیته و بالا رفتن هزینه قبوض برق آلبرتایی‌ها را بگیرد.

مقامات استانی روز دوشنبه اعلام کردند که بر اساس پیشنهاد اپراتور سیستم برق آلبرتا و سرپرست نظارت بر بازار آلبرتا، UCP قصد دارد یک بروزرسانی در قوانین و محدودیت‌های نظارتی داشته باشد.

در حال حاضر این تامین‌کنندگان برق هستند که قیمت پیشنهادی خود را برای فروش به شبکه انرژی استان ارائه می‌دهند. در چنین بازاری تنها هزینه الکتریسیته تامین شده توسط شرکت‌های انرژی پرداخت می‌شود.

برای ایجاد رقابت در بازار ابتدا الکتریسیته از تامین‌کنندگانی که قیمت پایین‌تر را ارائه می‌دهند خریداری و در شبکه توزیع می‌شود. در این شرایط گاهی شرکت‌های انرژی، با هدف جبران هزینه‌های تولید، الکتریسیته خود را با قیمت بسیار بالا ارائه می‌دهند. بنابراین در صورتی که تولیدکنندگان بزرگ تصمیم به انجام این کار بگیرند شاهد رشد هزینه‌های قبوض برای تمام آلبرتایی‌ها خواهیم بود.

معمولا با ایجاد رقابت در بازار می‌توان از بروز اثرات منفی چنین اقداماتی جلوگیری کرد. به گفته دولت آلبرتا رشد قیمت‌ها برای بازه‌های زمانی طولانی، که در سال گذشته بارها شاهد آن بودیم، نشانگر کاهش رقابت در بازار انرژی استان است و باید با ایجاد تغییرات در قوانین با آن مقابله کرد.

در اطلاعیه استان آمده: “دولت برای حفاظت از مشتریان در برابر رشد شدید و طولانی‌مدت قیمت‌ها، دو اقدام موقت را اجرا خواهد کرد؛ این تغییرات تضمین می‌کنند که آلبرتا تولید برق کافی را برای پاسخ به نیازهای آلبرتایی‌ها خواهد داشت و اثرات ناشی از بالا بردن نرخ توسط شرکت‌ها تا حد زیادی برطرف می‌شوند.”

این دو تغییر موقت از طریق مقررات جدید و اصلاحیه قوانین AESO اجرا می‌شوند.

اولین تغییر به محدود کردن قیمت پیشنهادی نیروگاه‌های تولید برق با گاز طبیعی مربوط می‌شود؛ به این ترتیب درآمد خالص مالکین ژنراتورهای بزرگ نباید از یک رقم مشخص عبور کند.

دومین تغییر شامل محدودیت فیزیکی بر انرژی تولیدی شرکت‌های تامین‌کننده می‌شود؛ به گفته AESO این قانون شرکت‌ها را ملزم خواهد کرد تا در شرایط جوی دشوار و دیگر زمان‌ها که شاهد رشد مصرف هستیم، همیشه الکتریسیته مورد نیاز شهروندان را تامین و توزیع کنند.

بنابر اعلام دولت آلبرتا این دو تغییر جلوی کسب درآمد شرکت‌های تولیدکننده برق را نخواهد گرفت، اما اطمینان حاصل می‌کنند که شهروندان به انرژی ارزان و قابل اطمینان دسترسی خواهند داشت.

ناتان نودورف، وزیر استطاعت و خدمات شهری آلبرتا، در اینباره گفت: “دولت ما در قبال بازار انرژی منحصربفرد و سرمایه‌محور استان متعهد است. با 25 سال از عمر قوانین ما می‌گذرد و برخی از آن‌ها برای سیستم امروزی مناسب نیستند. این تغییرات به شهروندانی که درامد پایین دارند کمک خواهد کرد تا هزینه قبوض انرژی را کاهش دهند.”

مقامات استانی اضافه کردند که این دو تغییر بخشی از اقدامات بلندمدت و اساسی استان برای مدرن کردن شبکه انتقال برق هستند. هدف از این سیاست‌ها توزیع انرژی ارزان، قابل اعتماد و پایدار برای نسل‌های آینده است.

منبع: Daily Hive