Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

رشد 12 درصدی اجاره‌بهای کلگری در مقایسه با سال گذشته

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری همچنان یک مقصد محبوب برای اجاره خانه است و بسیاری را از دیگر شهرهای کانادا یا سایر نفاط دنیا به این منطقه جذب می‌کند؛ نتیجه این وضعیت رشد ادامه‌دار نرخ اجاره‌بهای مسکن است.

بر اساس گزارش جدید Zumper بازار اجاره مسکن آلبرتا یکی از بیشترین رشدهای سالانه نرخ در کانادا را تجربه کرده است.

طبق این گزارش در ماه مارس رشد 12 درصدی اجاره‌بها در مقایسه با سال گذشته را داشتیم. میانگین هزینه اجاره‌بهای آپارتمان تکخوابه شهر هم‌اکنون ماهانه 1,840 دلار است و این رقم برای آپارتمان‌های دوخوابه به 2,100 دلار در ماه نیز می‌رسد.

با این وجود میزان رشد اجاره‌بها در ادمونتون از کلگری نیز بیشتر بوده است. در همسایه شمالی سریع‌ترین رشد اجاره‌بها در کشور را داشتیم که طی بازه 12 ماهه به 27.5 درصد رسید!

در این گزارش برخی فاکتورها به عنوان عوامل بروز این شرایط عنوان شده‌اند.

در این گزارش آمده: “مهاجرت شهروندان از دیگر کشورها تاثیر زیادی بر رشد تقاضا در بازارهای مسکن استان داشته است. از طرف دیگر شرایط مناسب بازار کار آلبرتا و رسیدن نرخ اشتغال به بالاترین ارقام دیگر عامل مهم به شمار می‌رود. علاوه بر این‌ها پایین بودن هزینه‌های زندگی، در مقایسه با شهرهای گران‌قیمت ونکوور و تورنتو، بسیاری را به شهرهای آلبرتا می‌کشاند.”

با اینحال نرخ‌های اجاره‌بهای شهرهای آلبرتا در مقایسه با دیگر نقاط کشور پایین است؛ شهر کلگری رتبه 11ام بالاترین نرخ اجاره‌بها در میان شهرهای کانادا را به خودش اختصاص داده است و ادمونتون نیز در رتبه 21ام این لیست جای دارد.

با ادامه این روند می‌توان پیشبینی کرد که طی سال‌های آینده بسیاری از شهروندان کلگری برای کاستن‌ از هزینه‌های زندگی به ادمونتون و دیگر شهرهای استان مهاجرت کنند.

منبع: Daily Hive