Friday, April 26, 2024
5.2 C
Calgary

پیشبینی هواشناسی آلبرتا برای فصل بهار

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این روزها نسیم بهاری در آسمان آلبرتا می‌وزد و شهروندان به زودی می‌توانند روزهای گرم و آفتابی را تجربه کنند؛ با این وجود پیشبینی‌های بلندمدت از هوای ناپایدار در ماه‌های آینده خبر می‌دهند.

الگوهای هواشناسی بلندمدت برای ماه‌های مارس، آوریل و مه دماهای گرم‌تر از نرمال را پیشبینی می‌کنند. با این وجود نمی‌توان از همین حالا درباره میزان بارش‌ها با قطعیت سخن گفت.

هرچند دقت این مدل‌های هواشناسی چندان زیاد نیست، اما این را می‌دانیم که در اواخر دوره ال‌نینو هستیم. طی فصل بهار و تا اوایل تابستان ال‌نینو به طور کامل قدرت خود را از دست می‌دهد و از اواخر تابستان لانینا و تغییر در جریان اقیانوسی را شاهد خواهیم بود. بدون شک این تحول شرایط جوی کانادا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پیش از این در سال‌های 1998، 2010 و 2016 نیز شاهد این تغییرات در جریان‌های اقیانوسی بودیم.

بررسی آمارهای بارش در این سه سال نشان می‌دهند که میزان بارش بالاتر از نرمال را شاهد داشتیم؛ به این ترتیب احتمال تکرار این الگو برای بهار امسال نیز وجود دارد.

به باور کارشناسان هواشناسی هوای آلبرتا در فصل بهار می‌تواند خیلی سریع تغییر کند، بنابراین احتمال ورود امواج سرد و بارش برف نیز وجود خواهد داشت. پس از هوای گرم، تا زمانی که پایدار است، نهایت استفاده را ببرید.

در حال حاضر هوای گرم بر بیشتر نواحی آلبرتا حاکم است، اما بر اساس پیشبینی‌ها از اوایل وقت چهارشنبه موج جدید سرما و برف استان را فرا خواهد گرفت.

منبع: Daily Hive