Saturday, April 27, 2024
5.2 C
Calgary

بیش از 70 درصد کانادایی‌ها به دنبال ترک شغل هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارش شرکت کاریابی Hays بسیاری از کانادایی‌ها به دنبال ترک شغل خود هستند. بر این اساس 71 درصد کانادایی‌ها طی دوازده ماه آینده قصد دارند شغل خود را ترک کنند. این نرخ در سال 2022 برابر با 61 درصد بود و هم‌اکنون به بالاترین حد خود رسیده است.

این شرکت هشدار داده است که با ادامه روند بازسازی اقتصادی شاهد بدتر شدن این روند خواهیم بود و مدیران شرکت‌ها باید خود را برای استعفای تعداد بیشتری از کارمندان آماده کنند.

در این گزارش آمده: “هم‌اکنون 25 درصد کارکنان اعلام کرده‌اند که قصد ترک شغل خود طی سال جاری را ندارند، اما در صورتی که اقتصاد بهبود پیدا کند بیش از 78 درصد کانادایی‌ها به دنبال ترک شغل خواهند بود.”

در سال‌های اخیر تغییر دادن شغل به یک روند معمول تبدیل شده است. طبق گزارش اخیر وبسایت Indeed شهر ونکور بالاترین نرخ کارکنانی را دارد که کمتر از یکسال در شغل خود باقی مانده‌اند (20.5 درصد)؛ این رقم پیش از این 17.5 درصد و متعلق به شهر مونتریال بود.

در مقابل بیشترین کارکنان وفادار در شهر اتاوا حضور دارند. بر اساس این گزارش 27.22 درصد کارکنان این شهر بیش از ده سال است که در محل کار خود مشغول به کار هستند.

شرکت Hays انتظار دارد که روند اخراج نیروها تغییر کند و 51 درصد سازمان‌ها اعلام کرده‌اند که می‌خواهند تعداد کارمندان خود را افزایش دهند. به این ترتیب فرصت بیشتری برای پیدا کردن شغل وجود دارد و کارمندان بیشتری شغل خود را برای پیدا کردن کار جدید ترک خواهند کرد.

در این بین به گفته Hays مهمترین دلیل ترک شغل به گفته “خستگی از کار” است.

در گزارش آمده: “از دستمزدهای پایین و نامتناسب با تورم تا استرس روزافزون، برخی از دلایل نارضایتی کارکنان از وضعیت شغلی هستند. در این بین سطح دستمزد، سمت شغلی و مزایای نامناسب نیز بسیاری را به ترک شغل وا می‌دارد.”

علاوه بر این افزایش هزینه‌های زندگی بر رفاه مالی و شرایط شغلی کارکنان تاثیر منفی می‌گذارد.

طبق این نظرسنجی طی سال جاری در مقایسه با سال پیش 55 درصد کارمندان کانادایی استرس بیشتری را حس کرده‌اند؛ همچنین 46 درصد از آن‌ها در سمت شغلی خود انگیزه کافی را ندارند.

نتایج Hays نشان می‌دهند که پاداش مهمترین فاکتور از نظر کارمندان است و تا حد زیادی به دنبال مزایا، فرصت‌های بیشتر و … هستند.

در پاسخ به این خواسته‌ها، شرایط شغلی نیز در حال بهتر شدن هستند و به گفته Hays کارفرمایان قصد دارند دستمزدها را افزایش دهند. بر این اساس 87 درصد کارفرمایان می‌خواهند طی 12 سال آینده و با وجود بی‌ثباتی اقتصادی سطح دستمزدها را بالا ببرند.

منبع: Daily Hive