Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

جوانان کانادا در مقایسه با افراد مسن‌ ناراحت‌تر هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا در رده‌بندی شادترین کشورها جایگاه بسیار خوبی دارد، اما سطح شادی شهروندان تا حد زیادی با توجه به سن آن‌ها تغییر می‌کند.

گزارش جدید 2024 World Happiness که به تازگی توسط Gallup منتشر شده است، به بررسی وضعیت شادمانی شهروندان 140 کشور دنیا می‌پردازد.

در این گزارش ابتدا یک رتبه‌بندی کلی بر اساس نظر شهروندان کشورها درباره “ارزیابی وضعیت زندگی” انجام می‌دهد.

این ارزیابی با توجه به شش فاکتور نرخ GDP به جمعیت، حمایت‌ اجتماعی، امید به زندگی، آزادی، سخاوتمندی و فساد صورت گرفته است.

طبق این رتبه‌بندی کشورهای اسکاندیناوی جزو شادترین شهروندان دنیا هستند. در این بین فنلاند رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و پس از آن کشورهای دانمارک، ایسلند و سوئد جای دارند.

در ادامه اسرائیل جایگاه پنجم، هلند جایگاه ششم، نروژ جایگاه هفتم، لوکزامبورگ جایگاه هشتم، سوییس جایگاه نهم و استرالیا جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است.

هرچند کانادا در بین ده رتبه نخست جایگاهی ندارد، اما رده پانزدهم و شرایط ایده‌آل را دارد.

هرچند رتبه کانادا قابل قبول است، اما سطح شادمانی جمعیت جوان کانادا بسیار پایین‌تر از جمعیت مسن است. بنابراین جوانان سطح انتظار متفاوتی برای شادمانی دارند.

طبق این گزارش رتبه شادمانی کانادا در گروه سن کمتر از 30 سال به 58ام سقوط می‌کند. در این رده سنی ایالات‌متحده نیز وضعیت مناسبی ندارد و در مقام 62ام جای می‌گیرد.

در مقام مقایسه کانادایی‌های بالای 60 سال بسیار شادمان‌تر هستند. در رتبه‌بندی این گروه سنی کانادا جایگاه هشتم را کسب می‌کند که تفاوت بسیار زیادی با رتبه‌بندی گروه سنی زیر 30 سال دارد.

البته کشورهای دیگر نیز این تفاوت را در گروه‌های سنی نشان می‌دهند. به عنوان مثال رتبه‌بندی کشورهایی چون ایالات‌متحده، کانادا، استرالیا و نیوزلند در میان گروه سنی جوان بسیار پایین‌تر از گروه سنی مسن است.

با اینحال بیشترین تفاوت گروه‌های سنی در کانادا و ایالات‌متحده مشاهده می‌شود.

رشد روزافزون قیمت مواد غذایی، هزینه بسیار بالای مسکن و مشاغل سرشار از استرس برخی از دلایل این موضوع هستند. البته فاکتورهای گوناگون بر شادمانی کمتر میان جمعیت جوان اثر دارند.

منبع: Daily Hive