Saturday, April 27, 2024
5.2 C
Calgary

آشنایی با هجده دریاچه تماشایی استان آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر به دنبال مقصد زیبا و جذاب برای سفر می‌گردید دریاچه‌ می‌تواند جزو بهترین آن‌ها باشد. آلبرتا بخاطر موقعیت جغرافیای خاص خود برخی از بهترین دریاچه‌های کوهستانی دنیا را دارد.

در این مطلب با هجده دریاچه تماشایی استان آلبرتا آشنا می‌شویم که مشابه آن‌‌ها را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان پیدا کرد.

بنف

Moraine Lake

دریاچه Moraine با رنگ جذاب خود یک مقصد بی‌نظیر در کوهستان راکی است. این دریاچه بی‌نظیر در پارک ملی بنف و در فاصله نزدیک از دهکده دریاچه لوییز قرار دارد. شما می‌توانید طی مدت اقامت به مسیرهای پیاده‌روی اطراف دریاچه بروید و به قایق‌سواری و غواصی بپردازید. بدون شک Moraine Lake یکی از مشهورترین دریاچه‌های استان و کشور است.

Lake Louise

دریاچه لوییز به عنوان نگین کوهستان راکی شناخته می‌شود و در بنف واقع شده است. آب‌های کریستالی دریاچه لوییز و مناظر کوهستانی این منطقه آن را به یکی از بهترین جاذبه‌های آلبرتا و کانادا تبدیل می‌کند. شما می‌توانید در مسیر Plain of Six Glaciers پیاده‌روی کنید و به Victoria Glacier بروید. توجه داشته باشید که ظرفیت پارکینگ دریاچه خیلی سریع پر می‌شود، بنابراین باید خیلی سریع خود را به آنجا برسانید.

Bow Lake

یکی از دریاچه‌های تماشایی در نزدیکی بزرگراه Icefields Parkway با مناظر زیبا Bow Lake نام دارد. با آب شدن یخچال‌ها رنگ دریاچه‌ به فیروزه‌ای تفییر می‌کند، به همین دلیل سفر به آن‌ در فصل بهار جذابیت‌‌تر است. این دریاچه به عنوان سرچشمه Bow River شناخته می‌شود که در ادامه از بنف، کنمور و کلگری می‌گذرد. این دریاچه یک مکان بی‌نظیر برای پیاده‌روی نیز می‌باشد و می‌توانید یک پیک‌نیک جذاب را در آن برنامه‌ریزی کنید.

Lake Agnes

دریاچه بی‌نظیر Lake Agnes همراه با چایخانه زیبای آن یک مقصد عالی برای پیاده‌روی، نوشیدن و خوردن غذا است. مسیر رفت‌‎وبرگشت برای دسترسی به این دریاچه هفت کیلومتر طول دارد و گاهی اوقات، مخصوصا در روزهای پایانی هفته، بسیار شلوغ می‌شود. Lake Agnes در نزدیکی دریاچه لوییز قرار دارد و می‌توانید یک منظره هوایی از Lake Louise نیز داشته باشید.

Peyto Lake

دریاچه Peyto بخاطر داشتن آب‌های کریستالی و بسیار شفاف خود شهرت دارد. پارک ملی بنف تعدادی از این دریاچه‌ها را در خود جای داده است که بدون شک Peyto Lake در صدر این لیست قرار می‌گیرد. دریاچه Peyto در فاصله 40 کیلومتری شمال دریاچه لوییز قرار دارد و مسیر دسترسی به آن مناظر چشم‌نواز بسیاری دارد.

Lake Minnewanka

شما می‌توانید با ده کیلومتر رانندگی در شمال شهر بنف به دریاچه Minnewanka برسید. در طول این سفر می‌توان از تماشای حیات‌وحش بی‌نظیر لذت برد، به کانو و کایاک رفت و مناظر چشم‌نواز را تماشا کرد. نزدیک بودن Lake Minnewanka به شهر بنف باعث می‌شود تا بسیاری برای بازدید به آن سفر کنند.

جسپر

Pyramid Lake

دریاچه Pyramid یکی از محبوب‌ترین نقاط دیدنی پارک ملی جسپر است. این دریاچه تماشایی در دامنه Pyramid Mountain واقع شده و برای برنامه‌ریزی سفرهای روزانه بسیار ایده‌آل است. شما می‌توانید برای کانو یا کایاک و پیاده‌روی در ساحل به Pyramid Lake سفر کنید. این دریاچه جذاب درست در نزدیکی شهر جسپر واقع است و می‌توان به راحتی خود را به آن رساند.

Maligne Lake

دریاچه Maligne درست در دامنه Coronet Glacier واقع است و به عنوان بزرگترین دریاچه کوهستان راکی کانادا به شمار می‌رود. این دریاچه بزرگ با 22 کیلومتر طول جزیره Spirit Island را در دل خود جای داده است که جزو زیباترین جاذبه‌های استان است. شما می‌توانید با شرکت در یک تور قایق‌سواری یا به صورت شخصی و با قایق‌های بدون موتور به این جزیره حیرت‌انگیز بروید. بدون شک Maligne Lake یکی از بهترین دریاچه‌های آلبرتا است.

Medicine Lake

دریاچه Medicine در فاصله نزدیک از Maligne Lake قرار دارد و می‌توانید در یک سفر از این دو دریاچه تماشایی دیدن کنید. وسعت Medicine Lake متغیر است و در ماه‌های پاییز یا زمستان کمتر و در اواسط تابستان و پس از آب شدن یخچال‌ها به اوج می‌رسد.

مرکز آلبرتا

Sylvan Lake

دریاچه Sylvan درست در خارج از Red Deer واقع شده است. این دریاچه تماشایی یک فانوس دریایی نیز دارد و می‌توان در آن به قایق‌سواری، ماهیگیری، کایاک، کانو و … پرداخت. در ماه‌های تابستان انواع تفریحات دریایی در این دریاچه برقرار است، به همین دلیل جمعیت بسیاری از آن دیدن می‌کنند.

Gull Lake

دریاچه Gull با سواحل شنی طولانی در مرکز آلبرتا واقع شده و بهترین مقصد برای آفتاب گرفتن در روزهای پایانی هفته است. پارک استانی Aspen Beach در ساحل جنوب‌غربی Gull Lake قرار دارد و می‌توان این دریاچه را در غرب Lacombe پیدا کرد.

کوهستان راکی

Kananaskis Lakes

بدون شک تجربه تماشای دریاچه Kananaskis هیچگاه از خاطر شما پاک نمی‌شود. بسیاری این دریاچه تماشایی را در کارت‌های پستال دیده‌اند. یک پهنه آبی حیرت‌انگیز در میان کوهستان و طبیعت بسیار بکر که به زیبایی هرچه تمام‌تر در کنار یکدیگر جای گرفته‌اند. این جاذبه طبیعی در پارک استانی پیتر لاگهید قرار دارد و منظره آن را نمی‌توان در هیچ‌کجای دیگر پیدا کرد.

Grassi Lakes

برای رسیدن به Grassi Lakes باید یک پیاده‌روی کوتاه انجام دهید، اما شک نکنید که ارزش آن را دارد. شما می‌توانید با سفری چند ساعته خود را به این دو دریاچه تماشایی با آب‌های سبز و زمردی برسانید. صخره‌های تماشایی اطراف دریاچه مقصد بسیاری از سنگنوردان هستند. دو مسیر “آسان” و “دشوار” برای دسترسی به دریاچه وجود دارند و در صورتی که از مسیر دشوار بگذرید می‌توانید منظره تماشایی به شهر کنمور داشته باشید.

Rawson Lake

رسیدن به دریاچه Rawson Lake با یکی پیاده‌روی مختصر امکان‌پذیر است. این دریاچه در میان کوهستان زیبا و مناظر چشم‌نواز قرار دارد و می‌توان در سواحل آن به پیاده‌روی پرداخت. برای رسیدن به دریاچه Rawson باید از پارکینگ Upper Kananaskis Lake حرکت کرد و در ادامه با عبور از یک آبشار و دره خود را به این بهشت دورافتاده رساند. به باور بسیاری Rawson Lake زیباترین دریاچه آلبرتا است که خارج از پارک‌های ملی قرار دارد.

Abraham Lake

دریاچه Abraham در نزدیکی Nordegg بخاطر حباب‌های زیبای خود در ماه‌های زمستان شهرت دارد. شما می‌توانید در تمام ماه‌های سال از زیبایی این دریاچه بی‌نظیر لذت ببرید. شهروندان ادمونتون و کلگری می‌توانند با حدود 3.5 ساعت رانندگی به این دریاچه برسند و وجود مسیرهای پیاده‌روی گوناگون جذابیت دریاچه دوچندان می‌کند.

شمال آلبرتا

Lesser Slave Lake

دریاچه Lesser Slave به عنوان بزرگترین دریاچه آلبرتا شناخته می‌شود که می‌توان با اتومبیل به آن دسترسی داشت. این دریاچه تماشایی با 2.5 ساعت رانندگی در شمال ادمونتون قابل دسترس است و بسیاری برای لذت بردن از سواحل شنی و سفیدرنگ به آن سفر می‌کنند.

جنوب آلبرتا

Waterton Lake

دریاچه Waterton Lake با رنگ آبی جذاب خود جایگاهی ویژه در تاریخ کانادا دارد. این دریاچه در پارک ملی Waterton Lake قرار دارد و برخی از بهترین عکس‌های مناظر را می‌توان در آنجا ثبت کرد. این دریاچه بی‌نظیر در فاصله سه ساعته از جنوب کلگری و در پارک ملی Glacier قرار دارد.

Elkwater Lake

اگر به دنبال یک ساحل عالی برای شنا و آفتاب گرفتن می‌گردید باید به Elkwater Lake سفر کنید. این دریاچه چشم‌نواز در پارک استانی Cypress Hills در جنوب‌شرق آلبرتا قرار دارد. علاوه بر این می‌توانید طی مدت سفر یک کابین عالی اجاره و اقامتی عالی داشته باشید.

منبع: Daily Hive