Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

پیشبینی آب‌وهوای آلبرتا برای ماه آوریل

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از پشت سر گذاشتن ماه مارس پر از برف در برخی نقاط استان، به زودی وارد آوریل خواهیم شد. همزمان سازمان Environment and Climate Change Canada (ECCC) پیشبینی هواشناسی خود برای ماه آتی را منتشر کرده است.

بررسی الگوهای دمایی نشان می‌دهند که دماهای بالاتر از نرمال را در این ماه شاهد خواهیم بود؛ با این وجود به طور دقیق مشخص نیست که دماسنج تا چه اندازه بالا می‌رود.

طبق پیشبینی ECCC نواحی مرکزی و شمالی آلبرتا به احتمال زیاد درگیر هوای گرم‌تر از نرمال خواهند بود، اما در نواحی جنوبی هوای خنک‌تر را خواهیم داشت.

درباره میزان بارندگی ماه اپریل نیز اتفاق‌نظر وجود ندارد و برخی الگوها از بارش بالاتر از نرمال و سایرین از بارندگی کمتر از نرمال خبر می‌دهند.

آلیسا پیدرسون، کارشناس ECCC، در اینباره گفت: “معمولا برای ثبت رکورد نرمال در ماه آوریل تنها به ورود یک طوفان نیاز داریم، اما با توجه حاکم بودن ال‌نینو ارائه پیشبینی‌های دقیق دشوارتر است.”

به این ترتیب بهتر است همچنان تایرهای زمستانی را تعویض نکنید و زنجیرچرخ را در صندوق بگذارید، زیرا هوای بهاری امسال از هر زمان دیگر غیرقابل پیشبینی‌تر است.

هرچند هنوز نمی‌توان با اطمینان درباره شرایط هواشناسی آلبرتا در ماه آوریل نظر داد، اما بدون شک هفته نخست آن گرم خواهد بود. پس خود را برای دماهای 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد و سپری کردن آخرهفته در دل طبیعت آماده کنید.

منبع: Daily Hive