Sunday, May 5, 2024
9 C
Calgary

رشد 2,000 دلاری درآمد لازم برای خرید خانه در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با ادامه تورم در بازار مسکن کلگری هزینه خرید مسکن در این شهر به طور چشمگیر افزایش پیدا کرده است. همین موضوع باعث شده تا بسیاری قدرت خرید خانه را از دست دهند.

گزارش جدید Ratehub.ca نشان می‌دهد که قیمت مسکن طی مدت یک ماه (از فوریه تا مارس 2024) رشد 12,500 دلاری را تجربه کرده است.

رشد چشمگیر قیمت‌ها سبب افزایش درآمد لازم برای خرید خانه نیز می‌شود.

این گزارش برآورد می‌کند که در همین بازه زمانی میزان درآمد لازم برای خرید خانه نیز 2,180 دلار افزایش پیدا کرد.

البته این تنها شهروندان کلگری نیستند که با چنین بحرانی درگیر هستند و بخش زیادی از شهرونای کانادا تورم سنگین را در بازار مسکن تجربه می‌کنند.

جیمز لیرد، مدیرعامل Ratehub.ca و رئیس CanWise در اینباره گفت: “در حالی که نرخ بهره وام برای ماه‌ها ثابت باقی مانده است، شاهد افزایش قیمت مسکن و بدتر شدن وضعیت برای خریداران هستیم. طبق این گزارش حداقل درآمد سالانه موردنیاز برای خرید یک خانه معمولی در 12 شهر از 13 شهر مورد بررسی افزایش پیدا کرده و اصلی‌ترین دلیل این موضوع بالا رفتن قیمت خانه عنوان شده است.”

در دیگر شهر بزرگ استان یعنی ادمونتون نیز خریداران مسکن شرایط بدی را تجربه می‌کنند. در این شهر تقاضای بالای بازار باعث شده تا عده بیشتری از شهروندان توان خرید خانه را از دست دهند.

بر اساس این گزارش میانگین قیمت در ادمونتون همچنان از کلگری کمتر است (نرخ ادمونتون 385,900 دلار و نرخ کلگری 567,900 دلار است).

با وجود پایین‌تر بودن نرخ مسکن، افزایش سریع قیمت‌ها شهروندان ادمونتون را مجبور می‌کند تا درآمد بیشتری برای خرید مسکن کسب کنند. طبق این گزارش ادمونتونی‌ها باید 1,880 دلار درآمد بیشتر داشته باشند تا بتوانند قدرت خرید خود را در بازار ثابت نگاه دارند.

منبع: Daily Hive