Saturday, May 18, 2024
3.8 C
Calgary

ردیابی و انسداد حساب‌های بانکی جعلی توسط پلیس تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پلیس تورنتو به تازگی صدها حساب بانکی جعلی که توسط یک نفر ایجاد شده بود را ردیابی و مسدود کرد.

کارآگاه دیوید کافی، مامور واحد جرایم مالی پلیس تورنتو، در اینباره گفت: “هویت‌های جعلی در واقع نقش قلک را برای کلاهبرداران ایفا می‌کردند. آن‌ها با استفاده از این حساب‌ها برای دریافت کارت اعتباری و دریافت حداکثر اعتبار درخواست می‌‌دهند و پس از افتتاح حساب به راحتی مبالغ اعتباری نامحدود را طلب می‌کنند.”

به گفته این مقام مسئول اسناد هویتی مورد استفاده در این پرونده کارت‌های اقامت دائم و گواهینامه‌های رانندگی جعلی بوده‌اند. همچنین برخی از کارت‌های شناسایی دارای عکس یکسان هستند، اما اسامی آنها با هم تفاوت دارند.

این تحقیقات از اکتبر 2021 و پس از گزارش یک موسسه مالی درباره حساب‌های جعلی یکی از کارکنان سابق آن‌ها آغاز شد.

در بخش دیگر این اظهارات آمده: “این کلاهبرداری از سال ۲۰۱۶ و با گشایش حساب با بیش از ۶۸۰ هویت جعلی آغاز شده است. بسیاری از این هویت‌ها برای ایجاد حساب بانکی و دریافت اعتبار در سراسر انتاریو مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این حساب‌ها برای خرید حضوری و آنلاین، برداشت نقدی و انتقال الکترونیکی نیز استفاده شده‌اند.”

به گفته کافی این کلاهبرداری تا به امروز ۴ میلیون دلار خسارت به بار آورده که باید توسط شاکیان یا همان موسسه‌های مالی پرداخت شوند.

به طور کلی هویت‌های جعلی برای جرایم سنگین‌تر مانند پولشویی درآمد‌های حاصل از قاچاق انسان، توزیع مواد مخدر و سرقت مسلحانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تاکنون ۱۲ نفر در رابطه با این کلاهبرداری دستگیر شده‌اند که بسیاری از آنها در کلان‌شهر تورنتو زندگی می‌کنند. این افراد در مجموع با ۱۰۲ اتهام شامل کلاهبرداری، جعل اسناد، صندور سند جعلی و پولشویی روبرو هستند.

منبع: Global News