Sunday, May 19, 2024
3.2 C
Calgary

بهترین شهرها برای مهاجران تازه‌وارد و پیدا کردن شغل

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید باید پیش از هر چیز بهترین شهر را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید. به این ترتیب پس از ورود مشکلی برای پیدا کردن کار و تامین هزینه‌های زندگی نخواهید داشت.

به تازگی نشریه Moneysense با مقایسه شهرهای مختلف کانادا بهترین گزینه برای مهاجران تازه‌وارد را انتخاب کرده است. این گزارش فاکتورهای گوناگون مانند فرصت‌های استخدام، هزینه زندگی و قیمت مسکن را مدنظر قرار می‌دهد.

در این مطلب با شش شهر کانادا که برای شروع زندگی در کانادا ایده‌آل هستند، آشنا می‌شویم.

تورنتو، انتاریو

تورنتو با جمعیت 3 میلیون نفری پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است و در صورتی که ساکنین منطقه گریتر تورنتو را در نظر بگیریم این رقم به 6.5 میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند. این موضوع باعث شده تا شهروندان از سراسر دنیا به این شهر بیایند و تنوع فرهنگی بالا را شاهد باشیم.

در این گزارش آمده: “ناحیه GTA مرکز اقتصادی و تجاری کانادا است و بزرگترین شرکت‌های بورس و سرمایه‌گذاری را در خود جای داده است؛ علاوه بر این دفاتر مرکزی بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی نیز در این شهر قرار دارند. تورنتو قطب صنایع دیگر چون شرکت‌های تکنولوژی، بهداشت و درمان، املاک و مستغلات، بیمه، بازرگانی، ارتباط، سرگرمی، گردشگری و … نیز به شمار می‌رود.

شهر تورنتو برای کسانی که عاشق ورزش هستند نیز ایده‌آل است. تیم‌های ورزشی Toronto Maple Leafs، Toronto Raptors، Toronto Blue Jays و Toronto Football Club همگی در این شهر هستند.

فرصت‌های شغلی: صنایع اصلی تورنتو شامل تکنولوژی، سرمایه‌گذاری، بهداشت و درمان و مهندسی هستند. برخی از مشاغل آن‌ها عبارتند از:

  • تکنولوژی: مهندسی نرم‌افزار، مدیر برنامه‌نویسی، تحلیلگر بیزینس، تکنسین شبکه و مهندس دواپس
  • سرمایه‌گذاری: حسابدار، تحلیلگر مالی، دفتردار، مشاور مالی، حسابرس داخلی، متخصص حقوق و دستمزد
  • بهداشت و درمان: دستیار داروخانه، پرستار دارای مجوز، تکنسین داروخانه، منشی دندانپزشکی، منشی پزشک و پذیرش
  • مهندسی: مهندس مکانیک، تکنسین مهندسی برق، برآوردکننده، مهندس عمران، مهندس پروژه، مهندس سازه، مهندس اتوماسیون

هزینه زندگی: هزینه زندگی در تورنتو بالا است. یک خانواده چهار نفره برای زندگی در این شهر، بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن، باید ماهانه 5,545 دلار هزینه کند. همچنین در سال 2023 میانگین هزینه بیمه اتومبیل در تورنتو 1,780 دلار بود.

هزینه مسکن: مسکن تورنتو بسیار گران است. در سال 2023 میانگین اجاره‌بهای آپارتمان تکخوابه و دوخوابه به ترتیب 1,691 و 1,958 دلار بود. میانگین قیمت خانه دیتچ در GTA نیز 1,443,612 دلار و این رقم برای کاندو 695,345 دلار است.

اتاوا، انتاریو

اتاوا یکی دیگر از شهرهای بی‌نظیر کانادا برای مهاجران تازه‌وارد است. این شهر با تاریخ و پیشینه غنی خود فرصت‌های شغلی بسیاری را ارائه می‌دهد. هرچند نیاز به مشاغل حوزه تکنولوژی، هوافضا، دفاعی و گردشگری بسیار بالا است، اما این شهر به عنوان پایتخت کانادا فرصت‌های شغلی دولتی نیز دارد.

در این گزارش آمده: “شما در اتاوا کانال Rideau (میراث جهانی یونسکو) و قایق‌های زیبای آن را در میان معماری مدرن و تاریخی شهر خواهید داشت. بنابراین همیشه می‌توانید همراه با خانواده یا به تنهایی در شهر گردش کنید.”

فرصت‌های شغلی: صنایعی که بیشترین نیاز را دارند شامل تکنولوژی، هوافضا، دفاعی و گردشگری می‌شوند. برخی از مشاغل آن‌ها عبارتند از:

  • تکنولوژی: مهندسی نرم‌افزار، تحلیلگر امنیتی، مدیر برنامه، تکنسین شبکه، مهندس دواپس
  • هوافضا: دانشمند، مهندس نرم‌افزار، برنامه‌ریز پروژه، مدیر تدارکات، متخصص حقوقی
  • دفاعی: دانشمند، تحلیلگر امنیتی، رهبر برنامه، مترجم، مدیر پروژه
  • گردشگری: هماهنگ‌کننده، مترجم، مدیر بازاریابی، دستیار بازاریابی، مدیر هتل، مدیر فروش

هزینه زندگی: هزینه زندگی در اتاوا، بدون در نظر گرفتن مسکن و برای یک خانواده چهار نفره، حدود 5,657 نفر است. در سال 2023 میانگین هزینه بیمه اتومبیل 1,780 دلار بود.

هزینه مسکن: در سال 2023 میانگین اجاره‌بهای یک آپارتمان تکخوابه و دوخوابه به ترتیب 1,409 و 1,693 دلار بود. قیمت خانه سینگل-فمیلی نیز 708,500 دلار و میانگین قیمت آپارتمان نیز 417,000 دلار است.

ونکوور، بریتیش‌کلمبیا

در ونکوور دیگر نیازی نیست نگران سرمای طاقت‌فرسا باشید. این شهر تماشایی زمستان‌های نسبتا معتدل دارد و می‌توانید از طبیعت بی‌نظیر، جاذبه‌های فرهنگی و رویدادهای هنری گوناگون نهایت لذت را ببرید. همچنین ونکوور منزل تیم‌های ورزشی چون Vancouver Canucks و Whitecaps است.

در این گزارش آمده: “شهر ونکوور جاذبه‌های بسیاری برای مهاجران تازه‌وارد دارد. شما می‌توانید از تنوع فرهنگی و قومی، مردم مهمان‌نواز، فرصت‌های اقتصادی و سبک زندگی پایدار و سبز لذت ببرید.”

فرصت‌های شغلی: جذاب‌ترین صنایع ونکوور برای اشتغال تکنولوژی و خلاقیت، فیلم و تلویزیون هستند. برخی از این مشاغل عبارتند از:

  • تکنولوژی: مهندس نرم‌افزار، مدیر برنامه، تحلیلگر بیزینس، تکنسین شبکه، مهندس دواپس
  • خلاقیت، فیلم و تلویزیون: هماهنگ‌کننده تولید، فیلم‌بردار، کارگردان ویدئو، تدوینگر فیلم، هماهنگ‌کننده رسانه، طراح گرافیک

هزینه زندگی: ونکوور بخاطر هزینه بالای زندگی شهرت دارد. یک خانواده چهار نفره به طور میانگین باید ماهانه 5,885 دلار برای زندگی در این شهر هزینه کند و این رقم بدون در نظر گرفتن مسکن است. نرخ بیمه اتومبیل در سال 2022 به طور میانگین 1,411 دلار بود.

هزینه مسکن: در سال 2023 میانگین اجاره‌بهای آپارتمان تکخوابه و دوخوابه در ونکوور به ترتیب 1,697 و 2,187 دلار بود. میانگین قیمت خانه دیتچ در این شهر 1,972,400 دلار بوده و این رقم برای آپارتمان 770,700 دلار است.

ادمونتون، آلبرتا

شهر ادمونتون به عنوان پایتخت آلبرتا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجران تازه‌وارد است. داشتن چشم‌اندازهای طبیعی بی‌نظیر و اقتصاد رو به رشد در کنار ذخایر غنی نفت و معادن گوناگون آن را برای پیدا کردن شغل کاملا ایده‌آل می‌‎کند.

در این گزارش آمده: “شهر ادمونتون علاوه بر صنایع فعال خود به خاطر فعالیت‌های هنری چون تئاتر و گالری‌های مختلف شهرت دارد. در این شهر زیبا فستیوال International Fringe Theatre برگزار می‌شود و تیم هاکی Edmonton Oilers نیز در آن حضور دارد.”

فرصت‌های شغلی: مهمترین صنایع شهر ادمونتون شامل نفت، گاز و تکنولوژی هستند. برخی از فرصت‌های شغلی آن‌ها عبارتند از:

  • نفت و گاز: نیروی کار میدانی، دکل حفاری، توزیع‌کننده، تکنسین R&M، ماشین‌آلات، تکنسین ابزار دقیق، تکنسین نفت، مدیر پروژه و مهندسان گوناگون
  • تکنولوژی: متخصص مهندسی داده، تحلیلگر سیستم، مدیر تضمین کیفیت، تحلیلگر توسعه کسب‌وکار، مدیر ریسک تکنولوژی، تحلیلگر تحقیقات بازار

هزینه زندگی: میانگین هزینه زندگی در ادمونتون، بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن، برای یک خانواده چهار نفره ماهانه حدود 5,657 دلار است. در سال 2023 هزینه بیمه اتومبیل در شهر به طور میانگین 1,780 دلار بود.

هزینه مسکن: در سال 2023، میانگین اجاره‌بهای آپارتمان تکخوابه و دوخوابه در شهر به ترتیب 1,409 و 1,693 دلار بود. میانگین قیمت خانه سینگل-فمیلی به طور میانگین 708,500 دلار است و این رقم برای آپارتمان 417,000 دلار تمام می‌شود.

کلگری، آلبرتا

این شهر در دامنه کوهستان راکی با تاریخچه جذاب و صنایع مدرن خود می‌تواند بهترین مقصد برای مهاجران تازه‌وارد باشد. این شهر نیز همانند ادمونتون بخاطر داشتن صنایع گوناگون در حوزه انرژی شهرت دارد. علاوه بر این بسیاری کلگری را به فستیوال استمپید نیز می‌شناسند که هر سال صدها هزار نفر در آن شرکت می‌کنند.

فرصت‌های شغلی: در کلگری می‌توانید فرصت‌های شغلی بسیاری را در حوزه نفت و گاز پیدا کنید. برخی از این مشاغل عبارتند از:

  • نفت و گاز: نیروی کار میدانی، دکل حفاری، توزیع‌کننده، تکنسین R&M، ماشین‌آلات، تکنسین ابزار دقیقريال تکنسین نفت، مدیر پروژه و مهندسان گوناگون
  • دیگر مشاغل: پرستار دارای مجوز، راننده کامیون، مدیر تجاری، سرپرست فروش، مکانیک تجهیزات سنگین، حسابدار، افسر اداری، مدیر رستوران، مکانیک صنعتی

هزینه زندگی: میانگین هزینه ماهانه برای یک خانواده چهار نفره، بدون در نظر گرفتن مسکن، حدود 5,560 دلار است. در سال 2023 میانگین هزینه بیمه اتومبیل در کلگری 1,651 دلار بود.

هزینه مسکن: در سال 2023 میانگین اجاره‌بهای خانه‌های تکخوابه و دوخوابه در کلگری به ترتیب 1,463 و 1,691 دلار است. قیمت خانه‌های دیتچ در این شهر 721,300 دلار و نرخ کاندو نیز 329,600 دلار است.

هالیفاکس، نوا اسکوشا

هالیفاکس به دلیل قرار داشتن در ساحل جاذبه‌های بسیاری دارد. پایتخت نوا اسکوشا برای داشتن اسکله و سواحل زیبای خود و صنعت تکنولوژی رو به رشد شهرت دارد.

در این گزارش آمده: “در حال حاضر هالیفاکس به خاطر محله‌های دلنشین، غذاهای گوناگون و فستیوال‌های مختلف خود شهرت دارد.”

فرصت‌های شغلی: بیشتر فرصت‌های شغلی هالیفاکس در حوزه تکنولوژی، بهداشت و درمان، فروش و خدمات، تجارت، حمل‌ونقل و ساخت‌وساز هستند. برخی از این مشاغل عبارتند از:

  • تکنولوژی: توسعه‌دهنده نرم‌افزار، مهندسان گوناگون، توسعه‌دهنده رسانه‌های تعاملی، تحلیلگر و مشاوره سیستم‌های اطلاعاتی، تحلیلگر پایگاه داده و تکنسین شبکه کامپیوتری
  • بهداشت و درمان: پزشک خانواده و عمومی، پزشک متخصص، پرستار دارای مجوز، دستار مراقبتی، دستیار پرستاری، کارکنان مراقبت در منزل، نیروهای خدمات بیمار، مربی کودکان، دامپزشک
  • فروش و خدمات: سرآشپز، آشپز، متصدی رستوران
  • تجارت، حمل‌ونقل و ساخت‌وساز: تکنسین سرویس اتومبیل، نجار، پیمانکار و ناظر، راننده کامیون

هزینه زندگی: میانگین هزینه ماهانه زندگی برای یک خانواده چهار نفره، بدون در نظر گرفتن مسکن، حدود 5,268 دلار است و اگر مجرد هستید این رقم به 1,485 دلار کاهش پیدا می‌کند. در سال 2023 میانگین نرخ بیمه اتومبیل در هالیفاکس 1,229 دلار بود.

هزینه مسکن: هزینه مسکن در هالیفاکس به نسبت دیگر شهرها پایین‌تر است. در سال 2023 میانگین اجاره‌بها برای یک آپارتمان تکخوابه و دوخوابه به ترتیب 1,323 و 1,628 دلار بود. میانگین قیمت یک خانه دیتچ 392,100 دلار و میانگین قیمت آپارتمان 444,300 دلار است.

منبع: Daily Hive