کله پاچه و حلیم از غذای سنتی و بسیار محبوب ایرانیان هستند.این دو غذای لذیذ بسیار پر انرژی هستند که می توانید در کنار خانواده و دوستان از طعم بی نظیر آن در خانه کباب کلگری لذت ببرید. همانطور که در عکس‌ها هم مشخص است پیکوبینو به شما پیشنهاد میکند برای لذت بردن از طعم لذیذ و ایرانی این غذاها، نان سنگک و ترشی در کنار غذای خود داشته باشید.

کله‌پاچه یک غذای سنتی است که در خاورمیانه و قفقاز جنوبی متداول است. روش طبخ آن در کشورهای مختلف کمابیش مشابه است و در ایران و ترکیه کله‌پاچه، در کشورهای عربی «باجَة» (برگرفته از «پاچهٔ» فارسی)، در بلغارستان پاچه، و در جنوب قفقاز (ارمنستان، آذربایجان و گرجستان) خاش نامیده می‌شود.

این غذا بسیار چرب و پرانرژی است. کسانی که چربی خون بالا دارند یا کلسترول و اسید اوریک خونشان بالاست بهتر است از مصرف کله‌پاچه اجتناب کنند.

کله‌پاچه غذایی دیرپز است و طبخ آن زمان زیادی طول می‌کشد. کله‌پاچه در ایران معمولاً در رستوران‌های خاصی به نام کله‌پزی یا طباخی سِرو می‌شود.

هَلیم یا حَلیم یا هم از غذاهای سنتی منطقه خاورمیانه است که با گوشت و گندم یا بلغور یا جو پخته می‌شود. حَلیم انواع مختلف دارد و مواد اولیه آنها با یکدیگر متفاوت است. اما برای تهیه حَلیم گندم از گندم پوست گرفته و کوبیده شده، پیاز و گوشت گوساله سردست و مقداری روغن استفاده می‌شود. رنگ حَلیم با با افزودن ادویه جات مانند دارچین و شکر عوض می‌شود.

این غذا معمولاً به عنوان صبحانه یا عصرانه مصرف می‌شود و با سرشیر، دارچین، کنجد، شکر و گوشت ریز شده مرغ یا بوقلمون تزئین می‌شود.

شما میتوانید این غذایهای لذیذ را هر شنبه و یکشنبه در رستوران خانه کباب در کلگری پیدا کنید.

Address :1115 Edmonton Trail NE, Calgary, AB T2E 3K3

Tell: (403) 277-7151

مقاله قبلیمعروف ترین کمپانی ها چگونه شروع بکار کردند؟
مقاله بعدیکانادایی‌ها قطار را برای مسافرت ترجیح می‌دهند!