تغییرات برنامه استانی آلبرتا که پیش از این اعلام شده بود، از دوم ژانویه 2018 اجرا خواهد شد، با تاخیر انجام می شود.

اداره مهاجرت استان آلبرتا روز جمعه 15 دسامبر 2017 اعلام کرد که اجرای تغییرات با تاخیر انجام خواهد شد چرا که دولت این استان زمان بیشتری برای مذاکرات با ذینفعان این برنامه ها نیاز دارد.

قرار بود برنامه انتخابی استان آلبرتا، از طریق سیستم اکسپرس انتری از دوم ژانویه 2018 پرونده بپذیرد که اداره مهاجرت این استان اعلام کرد که با تاخیر شروع به پذیرش پرونده خواهد کرد.

اهداف این تغییرات همانطور که قبلا تعریف شده است، در راستای جذب نیروی متخصص خارجی همگام با الزامات دولت فدرال خواهد بود و تغییری به جز آنچه که قبلا اعلام شده است، صورت  نخواهد گرفت.

اداره مهاجرت این استان رسماً اعلام کرد که به روز رسانی برنامه های مهاجرتی این استان در سال جدید میلادی انجام می شود و متعاقبا اعلام می گردد، هم اکنون نیز متقاضیان می توانند از طریق برنامه های مهاجرتی فعلی اقدام کنند.

ماه گذشته، استان آلبرتا اعلام کرده بود که از تاریخ 2 ژانویه 2018 تغییراتی را در جریان های مهاجرتی خود ایجاد کند؛ از یک طرف تعداد جریان های مهاجرتی و زمان بررسی پرونده ها را کاهش دهد و از طرف دیگر فرآیند بررسی درخواست ها را تسهیل شود و شرایط جذب متقاضیان را برای همه بخش های صنعت عادلانه تر کند.

برنامه انتخابی استان آلبرتا، با عنوان دو جریان مهاجرتی زیر پرونده می پذیرد:

  1. جریان مهاجرتی فرصت در آلبرتاAlberta Opportunity Stream
  2. جریان خود اشتغالی برای کشاورزان Self-Employed Farmer Stream

جریان مهاجرتی فرصت در آلبرتا جایگزین دو جریان مهاجرتی دیگر به نام های Employer-Driven Stream و Strategic Recruitment Stream شد. پرونده های کامل این دو جریان مهاجرتی که قبل از تاریخ اول ژانویه 2018، ارسال شوند، قابل قبول هستند و بررسی می شوند و همه پرونده هایی که در فرآیند بررسی قرار دارند با همان قوانین و مقررات زمان ثبت پرونده بررسی خواهند شد.

 استان آلبرتا اعلام کرد که در بخش های زیر با کمبود نیروی انسانی مواجهه است:

  • سوپروایزر پرستاری و پرستاران عضو نظام پرستاری (5434 نفر تا سال 2025)
  • تکنسین های پزشکی (2322 نفر سال 2025)
  • متخصص کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی (1426 نفر تا سال 2025)
  • مدیر پروژه ساختمانی و حمل و نقل (1386 نفر تا سال 2025)
  • سوپروایزر خدمات و فروش (1145 نفر تا سال 2025)

متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای اقدام در برنامه های مهاجرتی استان آلبرتا از طریق سیستم اکسپرس انتری باید ابتدا در سیستم اکسپرس انتری فدرال پروفایل فعال داشته باشند و برای ساختن پروفایل فدرال کسب نمره آیلتس 6 (در هر یک از 4 مهارت زبانی) ضروری است.

از میان همه برنامه های مهاجرتی استان های کانادا، فقط  برنامه مهاجرتی استان ساسکچوان است که خارج از سیستم اکسپرس انتری (OID) هم متقاضی می پذیرد

 

منبع : AlbertaCanada

مقاله قبلیاپل عمدا آی‌فون‌های قدیمی را کند می‌کند
مقاله بعدیعکس‌های زیبایی از کریسمس و سال نو از سراسر دنیا