Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

جزئیات نخستین مرحله طرح مهاجرپذیری اضطراری آلبرتا منتشر شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کاندیداهای مجاز برای مهاجرت اضطراری به کانادا که در سیستم رتبه‌بندی جامع مهاجران دارای مهارت‌های شغلی یا همان (CRS) حداقل امتیاز ۳۰۱ کسب کرده باشند از طریق طرح مهاجرپذیری اضطراری آلبرتا (Alberta Express Entry Stream) به این کشور دعوت می‌شوند.

مقامات محلی آلبرتا اولین جزئیات قرعه‌کشی انجام شده از طریق طرح مهاجرپذیری اضطراری این ایالت را از زمان معرفی آن در ماه ژوئن منتشر کردند. از آن تاریخ تا به الان در مجموع ۷ قرعه‌کشی انجام شده است که اولین و بزرگ‌ترین آن‌ها تعداد ۱۵۵ اعلان رسمی (NOIs) را روز ۶ جولای به کاندیداهای مهاجرت اضطراری ارسال کرده بود که در سیستم (CRS) حداقل امتیاز ۳۰۲ کسب کرده بودند.

طرح مهاجرپذیری اضطراری آلبرتا (Alberta Express Entry Stream) به سیستم نام‌نویسی مهاجران آلبرتا (AINP) این امکان را می‌دهد که سیستم دولتی مهاجرت اضطراری را به منظور یافتن کاندیداهای واجد شرایط مهاجرت به کانادا جستجو کند و از آن‌ها دعوت کند که به منظور گرفتن اقامت دائم در ایالت مذکور نام‌نویسی کنند.

طرح مهاجرپذیری اضطراری آلبرتا مجموعه اشخاص کاندید برای مهاجرت را در ۳ دسته دولتی مهاجرت‌های اقتصادی با مهارت‌های شغلی حرفه‌ای مدیریت می‌کند که شامل رده دولتی کارگران ماهر، رده دولتی تجارت حرفه‌ای و رده تجربیات کاری مختص به کانادا است.

کاندیداهای مهاجرت در طرح مهاجرپذیری اضطراری آلبرتا که در سطح ایالتی ثبت نام کرده باشند ۶۰۰ امتیاز دیگر به جمع امتیاز (CRS) آن‌ها افزوده می‌شود که در این حالت قطعیت صدور دعوت‌نامه از طرف دولت کانادا برای این اشخاص به منظور اقامت دائم تضمین خواهد شد.

سیستم (CRS) کاندیداهای مهاجرت در طرح مهاجرپذیری اضطراری آلبرتا را بر مبنای امتیازات تعلق گرفته به آن‌ها در زمینه مشخصه‌هایی مانند سن، تجربیات شغلی حرفه‌ای، آموزش و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه رتبه‌بندی می‌کند.

طبق بیانیه (AINP) کاندیداهای مجاز مهاجرت در طرح مهاجرپذیری اضطراری آلبرتا باید دارای حداقل امتیاز ۳۰۰ در (CRS) باشند و نیز باید در عناوین شغلی مشغول به کار باشند که در بین سایر معیارهای لازم از توسعه و تنوع اقتصادی آلبرتا حمایت می‌کند.

کاندیداهای مهاجرت که دارای پیشنهاد‌های شغلی یا تجربه‌های کاری در آلبرتا هستند، مدرک تحصیلی از موسسات تحصیلات تکمیلی در کانادا دارند یا پدر و مادرشان، فرزندشان یا یکی از خواهران یا برادرانشان در حال حاضر ساکن آلبرتا هستند ممکن است در فرایند دریافت اعلان رسمی دعوت (NOI) در الویت قرار بگیرند.

کاندیداهای مهاجرت باید در حال حاضر دارای یک پروفایل اطلاعات ثبت شده در طرح مهاجرپذیری اضطراری آلبرتا باشند تا در جریان مهاجرپذیری این ایالت مد نظر قرار بگیرند. طرح (AINP) هشدار می‌دهد اگر پروفایل اطلاعات ثبت شده اشخاص متقاضی مهاجرت در طرح مهاجرپذیری اضطراری آلبرتا طی ۳ ماه یا کمتر از این مدت و پیش از رسیدن موعد قرعه‌کشی منقضی شود این اشخاص از فهرست مهاجران حذف خواهند شد.

حداقل امتیاز قابل قبول (CRS) ۳۰۱ است

در ۷ قرعه کشی که تا به حال از طریق طرح مهاجرپذیری اضطراری آلبرتا انجام شده است کاندیداهای گزینش شده برای مهاجرت دارای حداقل امتیاز ۳۰۱ در سیستم (CRS) بوده‌اند. این مورد در قرعه‌کشی انجام گرفته در ۱۴ سپتامبر رخ داد که در آن قرعه‌کشی در مجموع ۱۵۲ کاندیدای مهاجرت در طرح مهاجرپذیری اضطراری آلبرتا دعوت به نام‌نویسی ایالتی شدند.

با توجه به ۶۰۰ امتیاز اضافی (CRS) که به نام‌نویسی ایالتی تعلق می‌گیرد امتیاز ۳۰۱  (CRS) به ۹۰۱ افزایش خواهد یافت. این امتیاز اصلاح شده برای کسب دعوت‌نامه ثبت تقاضای اقامت دائم کانادا از طریق طرح مهاجرپذیری اضطراری آلبرتا از کافی هم کافی‌تر است. کمترین امتیاز درآمده در قرعه‌کشی طرح مهاجرپذیری اضطراری آلبرتا در سال ۲۰۱۸ برابر با ۴۳۹ بوده است. دیوید کوهن (David Cohen) عضو ارشد موسسه حقوقی مهاجرت (Campbell Cohen Canadian) در مونترال اظهار کرد:

با توجه به حداقل امتیازات بالا در قرعه‌کشی‌های طرح مهاجرپذیری اضطراری آلبرتا در سال جاری این حقیقت که ایالت مذکور از کاندیداهای مهاجرت دارای حداقل امتیاز ۳۰۱ دعوت به عمل می‌آورد در  نوع خود یک توسعه یافتگی دل‌گرم کننده است. همچنین مشاهده این که سیستم مورد نظر طی ۶ ماه از زمان به وجود آمدنش تا چه اندازه فعالانه عمل کرده است مایه دل‌گرمی همه ما است.
منبع: cicnews