ایر کانادا در مسابقات سالیانه صنعت هوایی سال ۲۰۱۸، عنوان هواپیمایی دوستدار محیط زیست را به خود اختصاص داد. برای جزئیات یشتر این خبر با ما همراه باشید.

جایزه هواپیمایی دوستدار محیط زیست ATW، دومین جایزه ایر کانادا در سال ۲۰۱۸، در ارتباط با برنامه‌های پایداری در صنعت است.

به نقل از مونترآل، ایر کانادا، عنوان هواپیمایی اکوی امسال را توسط سازمان حمل و نقل هوایی جهانی (ATW) که در حیطه صنعت هوایی فعال هستند در ۴۴امین سال برگزاری این مسابقه، برنده شد. ATW با به رسمیت شناختن دستاوردهای محیط زیستی ایر کانادا، تعهد این شرکت هواپیمایی به کاهش گاز از طریق حمایت از طرح‌های توسعه سوخت‌های جایگزین و دیگر برنامه‌های بیشمار سبز و دوستدار محیط زیست و مشارکت در آن‌ها را گزارش داد. در این گزارش همچنین عنوان شد که ایر کانادا اولین شرکت هواپیمایی است که به بانک جهانی IMF، ائتلاف کاهش کربن، به صورت داوطلبانه، پیوسته است.

کالین راوینسکی، رییس و مدیریت اجرایی ایر کانادا می‌گوید:

ایر کانادا در پایداری در تصمیم‌گیری و فرآیندهای کسب و کار خود، متمرکز شده و این موضوع همراه با احترام به محیط زیست جهانی است. ما بسیار خشنود هستیم که ATW، موثر بودن برنامه‌های دوستدار محیط زیست ما از جمله مشارکت ما در طرح توسعه و حمایت از سوخت‌های جایگزین در کانادا و تلاش ما برای شرکت در جوامع سالم‌تر، را به رسمیت شناخته است. ما پیشرفت‌های بزرگی کرده‌ایم و از سال ۱۹۹۰ تاکنون ۴۰ درصد بهره‌وری سوخت را بهبود بخشیدیم و این جایزه به ما کمک خواهد کرد تا اهدافی را برای خودمان تعیین کنیم تا به طور مداوم، عملکرد زیست محیطی خود را بهبود ببخشیم.

ATW، جایزه هواپیمایی دوستدار محیط زیست را به هواپیمایی‌ای که در عملیات‌های دوستدار محیط زیستی، خلاقیت و تمرین انجام می‌دهد، ارائه می‌کند. در انتخاب برنده سال ۲۰۱۸، داوران، به دنبال تعهد یک رهبر صنعتی به تکنولوژی و آثاری که بازده عملی را افزایش و ضررها و وابستگی به نفت و گاز را کاهش می‌دهند، بودند. این موضوع شامل راه حل‌های پیشرو برای مشکلات محیط زیستی، نگرانی‌های محیطی و عملگرا بودن در جوامع و همچنین بهترین عملکرد در فرودگاه‌ها است.

کارن واکر، سردیبر سازمان حمل و نقل هوایی جهانی (ATW) می‌گوید:

گروه دبیران بین‌المللی ATW، که داوران جوایز سال ۲۰۱۸ بوده‌اند، مخصوصا در مورد اینکه چگونه ایر کانادا به صورت مداوم، موقعیت رهبری خود را به عنوان یک هواپیمایی مسئول در قبال محیط زیست در زمینه‌های تکنولوژی مانند طرح‌های توسعه سوخت‌های بیولوژیکی و دیگر برنامه‌های متعدد، حفظ کرده است، تحت تاقیر قرار گرفته بودند.

ایر کانادا، به عنوان یک شرکت در زمینه پایداری طرح‌ها، یک رهبر متعهد است و همچنین اولین هواپیمایی است که به صورت داوطلبانه به بانک جهانی IMF، ائتلاف کاهش کربن، پیوسته است (World Bank’s IMF Carbon Pricing Leadership Coalition). ایر کانادا به دنبال این است که یک شرکت متعهد در قبال مسائل محیط زیستی باشد، کالاهای قدیمی مصرف شده (مانند لحاف‌ها) در هواپیماها را با نیت خوب، اهدا کند تا دوباره استفاده شوند و در شراکت با دیابتس کانادا (Diabetes Canada)، یونیفرم‌های کارکنانش را بازیافت کند.

یکی از داوران متوجه شد که هواپیمایی ایر کانادا به طور چشمگیری با تعداد زیادی از سازمان‌ها و کمپانی‌ها در امور طرح‌های نوآوری و خلاقیت، شریک است و تلاش‌های دوستدار محیط زیستی آن‌ها در مقیاسی جهانی از صنعت هوایی، بسیار جلوتر رفته است.

جایزه هواپیمایی اکوی ATW، دومین جایزه‌ای است که ایر کانادا، امسال در مورد طرح‌های پایداری خود دریافت کرده است. گزارش حقوقی پایداری ایر کانادا، شهروندان جهانی، عنوان بهترین گزارش پایداری در دسته‌بندی حمل و نقل توسط سازمان ابتکارات و پایداری اقتصادی (IFS) را به خود اختصاص داد.

امسال، دومین سالی است که گزارش ایر کانادا در این بخش در IFS، عنوان بهترین را به خود اختصاص داده است. IFS، یک سازمان مردمی است که متخصصین اقتصادی را برای ارتقای طرح‌های پایدار اقتصادی و سرمایه‌گذاری مسئولانه در انیستیتوهای اقتصادی، کمپانی‌ها و دانشگاه‌ها را گرد هم می‌آورد.

ایر کانادا، طرحی با چهار بخش برای کاهش گازهای مضر برای محیط زیست از طریق تکنولوژی، عملیات‌ها، زیرساخت‌ها و ابزارآلات اقتصادی، دارد. در میان دیگر برنامه‌ها، ایر کانادا در یک تحقیق سوخت‌های بیولوژیکی با CBSCI و یا شرکت زنجیره‌ای نوآوری کانادا در زمینه سوخت‌های بیوجت (Canada Biojet Supply Chain Initiative)، طرح سوخت جایگزین در صنعت هوایی و گازهای متصاعد (CAAFCER)، شریک است.

این شرکت هواپیمایی، برای نوسازی ناوگان هوایی خود به مدرن‌ترین مدل‌ها با بهترین نوع مصرف سوخت در جهان، سرمایه‌گذاری ۱۰ بیلیون دلاری، کرده است. ایر کانادا، طرح‌هایی چون بازیافت خلاقانه، بورس تحصیلی و برنامه‌های فعالیت‌های اجتماعی و کمک‌های بسیاری به کارمندان فعال در حوزه فعالیت‌های محیط زیستی، را در کمپانی خود، حفظ کرده است.

این هواپیمایی، همچنین اهداف بین‌المللی سازمان حمل و نقل هوایی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای را قبول کرده است و طرح‌های زیر را در دستور کار خود قرار داده است:

  • به‌طور متوسط ۱٫۵ درصد در سال، بهبود بهره وری سوخت از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰
  • محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای هواپیما از سال ۲۰۲۰، یا رشد کربن خنثی؛ و
  • کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن به میزان ۵۰ درصد تا سال ۲۰۵۰ نسبت به سال ۲۰۰۵.

منبعtraveldailynews

مقاله قبلیسرمایه گذاری 8میلیون دلاری دولت آلبرتا برای حمایت از قربانیان تجاوز جنسی
مقاله بعدیرونمایی از پانداهای غول پیکر باغ وحش کلگری در فصل بهار