Monday, April 29, 2024
7.2 C
Calgary

میلیاردرهای کانادایی پولدارتر از هر زمان دیگر هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آخرین گزارش نشریه فوربس درباره ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که تعداد میلیاردرهای جهان افزایش پیدا کرده است. بر این اساس در حال حاضر ۲٬۷۸۱ میلیاردر در جهان وجود دارند که ۱۴۱ نفر از سال گذشته بیشتر است.

همچنین دو سوم فهرست را افرادی تشکیل می‌دهند که سال گذشته نیز در این لیست قرار داشتند؛ به این ترتیب می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که ثروتمندان بر دارایی‌های خود افزوده‌اند.

در حال حاضر ۸۱۳ میلیاردر در ایالات متحده آمریکا، ۴۷۳ میلیاردر در چین و ۲۰۰ میلیاردر در هند زندگی می‌کنند.

در این لیست نام کانادایی‌ها نیز به چشم می‌خورد. هم‌اکنون ۶۷ کانادایی در فهرست حضور دارند که ثروتمندترین آنها دیوید تامسون است. او با دارایی خالص ۶۷.۸ میلیارد دلار در رده ۲۲ لیست قرار دارد.

خانواده تامسون در سال گذشته توانستند ۱۳.۴ میلیارد دلار به دارایی خود اضافه کنند. این خانواده از سهامداران اصلی Woodbridge هستند و خبرگزاری Thomson Reuters نیز، که توسط پدربزرگ آن‌ها تأسیس شد، مدیریت می‌کنند.

این خانواده بیش از ۳۲۰ میلیون سهام در خبرگزاری رویترز دارد. علاوه بر این بسیاری دیوید تامسون را با مجموعه هنری او، که آثاری از پابلو پیکاسو و جان کانستبل در آن به چشم می‌خورند، می‌شناسند.

چانگ‌ پنگ ژائو کانادایی با دارایی خالص ۳۳ میلیارد دلار در جایگاه پنجاهم این فهرست جای گرفته است.

چانگ پنگ ژائو بنیان‌گذار صرافی رمزارز بایننس است.

دیوید چریتون، ملقب به پروفسور میلیاردر و استاد دانشگاه استنفورد نیز، دیگر کانادایی لیست است. او با سرمایه‌گذاری در گوگل توانست به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شود. چریتون با دارایی خالص ۱۲.۶ میلیارد دلار در رده ۱۵۶ این فهرست قرار دارد.

جیم پتیسون، یکی از معروف‌ترین افراد کانادایی، با دارایی ۹.۳ میلیارد دلار، در جایگاه ۲۶۳ام ثروتمندین‌های جهان قرار دارد. پتیسون چندین شرکت تبلیغاتی، سرگرمی و محصولات غذایی را مدیریت می‌کند.

یکی دیگر از ثروتمندان کانادایی چیپ ویلسون، بنیان‌گذار لولومون، است که با دارایی ۶.۸ میلیارد دلار در رده ۴۰۳ لیست جای گرفت. ثروت ویلسون در سال گذشته ۱.۸ میلیارد دلار افزایش پیدا کردهاست.

برنارد آرنو و خانواده‌اش نیز با دارایی خالص ۲۳۳ میلیارد دلار ثروتمندترین انسان کره زمین است. آرنو مدیریت LVMH، شرکت پوشش دهنده ۷۵ برند پوشاک و لوازم آرایش را، بر عهده دارد.

ایلان ماسک با سرمایه ۱۹۵ میلیارد دلار، جف بیزوس با سرمایه ۱۹۴ میلیارد دلار و مارک زاکربرگ با سرمایه ۱۷۷ میلیارد دلار در جایگاه دوم تا چهارم جای گرفته‌اند.

برای مشاهده لیست کامل ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۴ به این لینک مراجعه کنید.

منبع: Daily Hive