Wednesday, April 24, 2024
3.1 C
Calgary

گرما در کبک، تلفات مرگ را به ۳۴ نفر رساند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تلفات مربوط به گرما، روز پنجشنبه در سرتاسر کبک به ۳۴ نفر رسید. Environment Canada در مورد دود مه غلیظ و گرما در کبک هشدار داده است.

اواسط روز پنجشنبه، وزارت سلامت عمومی Montérégie’s، گزارش دو مرگ دیگر را داد که ناشی از بدترین موج گرما در کبک در طی دهه‌های اخیر بوده است. این موج گرما، ۱۸ نفر را در مونترال و هفت نفر دیگر را در شهرهای شرقی به کام مرگ کشانده است.

یک کشته در Laval و شش کشته دیگر در منطقه Mauricie-center-du-Québec، شمار کشته‌شدگان ناشی از گرما در استان را به ۳۴ نفر رسانده و متاسفانه انتظار می‌رود این تعداد رو به افزایش باشد.

مشخص نیست که آیا افرادی که در سایر استان‌های کانادا که تحت تاثیر گرمای شدید و رطوبت مشابه هستند (از جمله انتاریو) نیز به این علت درگذشته‌اند یا خیر.

طبق گفته Lucie Charlebois، وزیر سلامت عمومی، هیچکدام از مرگ و میرها در موسسات سلامت عمومی رخ نداده است.

وی روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «ما باید هوشیار باشیم و همچنان به اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از مشکلات سلامتی ادامه دهیم. وضعیت خیلی زود به حالت نرمال برخواهد گشت».

مقامات گفته‌اند افرادی که فوت کرده‌اند، در خانه‌هایشان تهویه هوا نداشته و مشکلات سلامتی داشته‌اند.

انتظار می‌رود دما روز جمعه کاهش یابد

sunrise-heat-montreal

میزان شاخص رطوبت در منطقه مونترال بین ۴۰ تا ۴۵ خواهد رسید.

موج گرما از روز ۲۹ ژوئن آغاز شد. و از آن زمان تا کنون، تنها امروز کمی از شدت آن کاسته شده است. دمای ۲۳ درجه‌ای برای روز جمعه پیش‌بینی شده و دمای خنک تا هفته آخر و هفته آینده ادامه خواهد یافت.

Environment Canada می‌گوید مناطقی که بیشتر تحت تاثیر این گرما قرار گرفته‌اند عبارتند از: Island of Montreal، Châteauguay / La Prairie، Laval، Longueuil و Varennes.

هشدار مه دود نیز برای این مناطق داده شده است و طبق گفته‌های Environment Canada، غلظت بالای ازن نیز در کیفیت هوا تاثیر خواهد داشت.

گرما در کبک «هنوز تمام نشده است»

lucie-charlebois

اگرچه انتظار می‌رود دما روز جمعه کاهش یابد، اما مقامات سلامت عمومی در مونترال هشدار داده‌اند که هنوز در حالت آماده‌باش هستند، زیرا خطر در روزهای گرم همچنان در کمین است.

دکتر David Kaiser از بخش سلامت عمومی مونترئال می‌گوید: «خطر هنوز به دنبال افرادی است که به مکان‌های خنک دسترسی ندارند. گرما هوز تمام نشده است.»

۱۲ نفری که در مونترال بر اثر گرما فوت کرده‌اند، مشخصات افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند را دارند؛ اکثر آنها بیش از ۶۵ سال سن داشته و دارای مشکلات مربوط به سلامت جسمی و روانی بوده‌اند.

Kaiser گفت: «هیچ یک از آنها به دستگاه تهویه هوا دسترسی نداشته و اکثرا تنهایی زندگی می‌کرده‌اند».

مقامات رسمی از شهروندان خواسته‌اند که اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از گرمازدگی را انجام داده و در عین حال مراقب دوستان، خانواده و همسایگانشان نیز باشند.

منبع: cbc