Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

تعداد پلیس‌های تشخیص مواد هنگام رانندگی در کانادا، نصف تعداد لازم است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق اظهارات Mario Harel افسر ارشد پلیس CACP، با توجه به قانونی شدن ماریجوانا در اکتبر امسال، پلیس کانادا به منظور اطمینان حاصل کردن از ایمنی افراد، به ویژه در جاده‌ها، و تشخیص مواد هنگام رانندگی به شدت به چالش کشیده می‌شود.

و گرچه تعداد افسران آموزش دیده «همچنان درحال افزایش» است، CACP هنوز با هدف خود یعنی ۲۰۰۰ کارشناس ویژه تشخیص مواد مخدر (DRE) تا زمان قانونی شدن ماریجوانا در اکتبر فاصله دارد.

با این حال، CACP می‌گوید این به این معنا نیست که در منابع کلی پلیس کمبودی وجود دارد.

به گفته Natalie Wright، سخنگوی CACP، در حال حاضر در سراسر کانادا بیش از ۱۳٫۰۰۰ افسر SFST آموزش دیده (آوریل ۲۰۱۸) همراه با ۸۲۵ DRE مورد تایید وجود دارد.

اما افزایش آموزش کارشناس‌ها تشخیص مواد هنگام رانندگی به این دلیل است که ۸۲۵ مأمور آموزش دیده، در حال حاضر خیلی کمتر از هدفی است که مرکز مصرف مواد مخدر و اعتیاد در سال ۲۰۰۹ تنظیم کرده بوده است و نشان می‌دهد کانادا به حدود ۲۰۰۰ کارشناس تشخیص مواد مخدر (DRE) نیاز دارد تا بتواندد اصلاحات قانون جنایی در رابطه با رانندگی هنگام استعمال مواد مخدر اجرایی کند.

Wright گفت با این حال، «CACP به تمام مردم کانادایی اطمینان می‌دهد که عدم توانایی به دستیابی به هدف تقریبا ۲۰۰۰ DRE در کانادا، مانع از این نیست که پلیس بتواند همین الان و هنگامی که قانونی شدن ماریجوانا در ۱۷ اکتبر اجرایی شد، رانندگان خاطی را شناسایی و با آنها برخورد کند».

طبق گفته Harel، دستگاه‌های غربالگری موارد نیز به کمک آزمایشات جاده‌ای می‌آیند.

وی گفت: «در حال حاضر، منتظر تصویب دولت فدرال هستیم تا ببینیم کدام واحدها مشخصات فنی لازم برای اینکار را دارند و توسط وزیر دادگستری و دادستان کانادا تایید می‌شوند. تا زمانی که این فرایند تکمیل شود، خدمات پلیس قادر به خرید و آموزش افسران نیست».

Harel افزود «صرف نظر از وضعیت فعلی دستگاه‌های غربالگری مواد، عدم وجود آنها به این معنی نیست که ما نمی‌توانیم رانندگانی که مواد مخدر مصرف کرده‌اند را شناسایی و با آنها برخورد کنیم».

انتظار می‌رود طی سه سال آینده بیش از ۷۰۰۰ افسر جدید SFST در سراسر کانادا آموزش ببینند.

RCMP و شرکای استانی قصد دارند حداقل ۵۰۰ افسر پلیس DRE را در پنج سال آینده آموزش دهند.

فرایند آموزش

تست صحت میدان استاندارد (SFST)، با هماهنگی نیروهای پلیس مجزا و استان‌ها/قلمروها انجام می‌گیرد. بسته‌های آموزشی تشخیص مواد هنگام رانندگی توسط IACP استاندارد گرفته‌اند و به واسطه RCMP در دسترس همه پلیس‌های کانادای قرار می‌گیرند.

RCMP همچنین بر اجرایی شدن برنامه کارشناس تشخیص مواد مخدر (DRE) کانادا مطابق با استانداردهای بین‌المللی انجمن افسران پلیس (IACP)، که قبلا در مقررات مربوط به قوانین جزایی مشخص شده است، و دریافت گواهینامه از آنها نیز نظارت دارد.

آموزش DRE متشکل از دو بخش است: ۱۰ روز آموزش تئوری و به دنبال آن سه تا پنج روز تمرینات عملی.

در طی تمرینات عملی DRE، داوطلبان DRE باید ۱۲ ارزیابی را انجام دهند و آسیب‌های حداقل سه مورد از هفت دسته‌ی مواد (که توسط تجزیه و تحلیل‌های سم شناسی و ادرار تایید شده‌اند) را در یک دوره چهار روزه مشاهده کنند.

این الزامات توسط انجمن بین‌المللی افسران پلیس (IACP) تعیین شده است.

در این بین، Harel یک پیام ساده اما مهم برای کانادایی‌ها دارد که اغلب نادیده گرفته می‌شود: «ما باید همیشه به یاد داشته باشیم که مصرف مواد یا الکل و رانندگی، ترکیب خوبی نیستند».

منبع: dailyhive