Wednesday, April 24, 2024
2.9 C
Calgary

جریمه ۵۰۰ دلاری برای همراه نداشتن جلیقه نجات هنگام قایق‌سواری بر روی رودخانه‌های کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهرداری کلگری در مورد خطرات ناشی همراه نداشتن جلیقه نجات هنگام قایق‌سواری بر روی رودخانه‌های شهر، هم برای زندگی‌تان و هم برای حساب بانکی‌تان هشدار می‌دهد.

رودخانه Bow و Elbow دو دوست عزیز مردم کلگری هستند که روزهای گرم تابستان را به قایق‌سواری بر روی آب‌های آنها می‌گذرانند؛ اما یک روز شاد و پرطراوت ممکن است به یک روز پر از حسرت نیز تبدیل شود.

با وجود روزهای آفتابی که این روزها زیاد در کلگری شاهدش بوده‌ایم، اصلا بعید نیست که ترافیک قایق‌ها در امتداد آب افزایش پیدا کند؛ اما متاسفانه طی چند سال گذشته نیاز به وجود نجات غریق‌ها هم بیشتر شده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، عملیات نجات سوئیفت رِسکیو بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته و شهرداری ترجیح می‌دهد که این آمار در سال ۲۰۱۸ در همین حد (یا پایین‌تر) باشد.

Carol Henke، افسر اطلاعات عمومی آتش‌نشانی کلگری می‌گوید: «هرجا آب هست، خطر هم هست. اهمیت جلیقه‌های نجات، حتی در آب‌های کم عمق و آرام نیز اغراق نیست».

هر کسی که هنگام قایقرانی یا رفتینگ در هر رودخانه‌ای در کلگری از جلیقه نجات استفاده نکند، به دادگاه اجباری احظار شده و بالغ بر ۵۰۰ دلار جریمه می‌شود.

خطرات احتمالی در مسیر رودخانه‌ها

Henke همچنین به ساکنان توصیه می‌کند از خطراتی که ممکن است در رودخانه‌ها مثلا در Harvey Passage و در نزدیکی 10th Street Bridge در کمین آنها باشد آگاه باشند.

وی در مصاحبه‌ای گفت: «حادثه همیشه در کمین است، حتی زمانی که فکر می‌کنید همه چیز دارد خوب پیش می‌رود. هشیار باشید، خودتان را برای خطرات آب آماده کنید و شنا یاد بگیرید؛ این کارها می‌تواند زندگی شما را نجات دهد».

او  همچنین یادآور می‌شود که استفاده از الکل یا مواد مخدر در آبراه‌ها اکیدا ممنوع است.

به گفته سرهنگ Shawn Wallace: «الکل و مواد مخدر می‌توانند بر ادراک شما هنگامی که روی آب هستید تاثیر بگذارند. با وجود تمام موقعیت‌های غیر منتظره‌ای که ممکن است با آنها روبرو شوید، استفاده از مواد مخدر یا الکل می‌توانند واکنش شما را کند کنند».

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقررات و نکات ایمنی و بررسی میزان آب رودخانه‌های کالگری می‌توانید به وبسایت شهرداری مراجعه کنید.

منبع: dailyhive