Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

نجات قهرمانانه ۱۲ دانش‌آموز تایلندی که در غار گیر افتاده بودند، به دست یک غواص کانادایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این عملیات نجات قهرمانانه ۱۲ دانش‌آموز تایلندی، توجه جهانیان را به خود جلب کرد و یک غواص ونکووری نیز در بین ناجیان بود.

در ۲۳ ژوئن، ۱۲ پسر از تیم فوتبال جوانان که به همراه مربیان خود به غار Tham Luang Nang Non رفته بودند در آنجا گیر افتادند. آنها وارد غار شده بودند که باران ناگهانی موجب ریزش قسمتی از غار شد و آنها در داخل حبس شدند.

تا اول جولای، Mikko Paasi، Dane Ivan Karadzic و Erik Brown ونکووری یک درخواست عمومی برای غواصان داوطلب ارسال کرده بودند.

به نقل از بی‌بی‌سی، Passi و Karadzic هردو با هم یک مرکز غواصی را اداره می‌کنند. Brown نیز مربی فنی غواصی است و یک مدرسه فنی غواصی به نام Team Blue Immersion در مصر تاسیس کرده است.

آنها در درخواست خود برای افراد دواطلب عنوان کرده بودند: «شخص متقاضی ما باید بداند چطور از طریق رگولاتور نفس بکشد و بدون اینکه بترسد، خود را با استفاده از طناب‌های راهنما در دمای زیر صفر (منفی ۲۰ درجه سانتیگراد) و در جریان‌های قوی و بدون دید بکشد. نیازی به داشتن مدرک معتبر غواصی در غار نیست، اما شخص باید بتواند با تجهیزات کامل (۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم) از شیب‌های تند و تیز چند صد متری بالا برود».

نجات قهرمانانه ۱۲ دانش‌آموز تایلندی

در ۲ جولای، این تیم سه نفره به غواصان محلی پیوستند و موقعیت افراد به دام افتاده را پیدا کردند. اما سختی کار تازه شروع شده بود. غواصان باید راهی امن پیدا می‌کردند تا بتوانند آنها را بیرون بیاورند.

این عملیات بیش از یک هفته طول کشید، اما غواصان توانستند همه آنها را نجات دهند.

Brown روز سه‌شنبه در فیسبوک خود نوشت: «۹ روز، ۷ عملیات و ۶۳ ساعت داخل غار Tham Laung با موفقیت به سرانجام رسید».

مردم کانادا نیز پست او را به اشتراک گذاشتند که تاکنون بیش از ۱۳٫۵۰۰ بار به اشتراک گذاشته شده و بیش از ۳۰٫۰۰۰ لایک گرفته است.

در صفحه Brown در فیسبوک، هزاران پیام تشکر به چشم می‌خورد.

نجات قهرمانانه ۱۲ دانش‌آموز تایلندی

یک کاربر فیسبوک در پیامی خطاب به Kirk Brown، برادر Erik نوشت: «اریک و تمام افرادی که به طرز باور نکردنی شجاعانه و قهرمانانه به نجات این بچه‌ها کمک کردند، قهرمانان واقعی هستند. همه مردم جهان تحت تاثیر این حمایت و استقامت قرار گرفته‌اند به خصوص در این عرصه‌ای که هر لحظه باید انتظار خبرهای ناگوارد را داشته باشیم. به عنوان یک پدر می‌خواهم از همه افراد امثال Erik تشکر کنم».

Kirk Brown نیز در پاسخ گفت که همه اعضای خانواده به برادرش افتخار می‌کنند.

Kirk Brown نیز در صفحه خود نوشت: «ما تلاش کردیم بگوییم چقدر به او افتخار می‌کنیم، اما واقعا کار سختی است چون Erik حقیقتا فروتن و متواضع است. همه ما او را دوست داریم و به او افتخار می‌کنیم».

منبع: dailyhive